avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 599 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Restantier intretinere
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Restantier intretinere

Buna ziua
AM depus dosarul pentru recuperare restante in luna oct 2014. in 27 ian 2015 a fost al doilea termen in complet civil administrativ, urmand sa primim instiintare despre termenul de judecata. In dosar am cerut recuperarea restantelor pana in luna august 2014 inclusiv.
Incepand cu luna sept 2014, mai trebuie sa figureze pe lista de intetinere si suma pentru care a fost dat in judecata? Sau o pornim cu datoriile de la zero incepand cu luna sept 2014?
Sunt nou aleasa presedinta. Administratorul nu a mai trecut suma restanta pentru care a fost dat in judecata. Ceilalti proprietari vor sa vada datoria reala a restantierului. Cum este corect?
Va multumesc
Va multumesc din tot sufletul. MI-ati fost de un real ajutor.

Am rugat administratorul sa refaca listele de plata, din sept pana acum. Voi avea nevoie de copia lor in instanta. Unde depun cererea de privilegiu imobiliar si ce costuri implica ? Aflasem despre privilegiul imobiliar, l-am informat pe administator si dansul nici nu vrea sa auda. Este foarte linistit deoarece " nu poate sa vanda pana notarul nu cere administratiei situatia datoriilor". Si m-a impiedicat sa merg mai departe in a ma informa si a actiona pentru privilegiul imobiliar.Daca reuseste totusi sa vanda, ramanem cu paguba si eu voi fi cea vinovata, trasa la raspundere si buna de plata.
Ultima modificare: Luni, 2 Februarie 2015
Adriantot, moderator
Privilegiul imobiliar nu se inscrie in instanta, ci la Registrul de carte funciara.
Daca vecinul vrea sa vanda, foarte bine!
Va avea nevoie de o adeverinta de la asociatie pe care sa o prezinte la notar si fara de care nu se fac actele de vanzare, cum ca e cu plata datoriilor la zi si atunci va trebui sa-si achite datoria.

Aveti grija sa nu-i dati fondul de rulment, ba chiar, daca suma acestuia nu este suficient de mare incat sa acopere si intretinerea lunilor cat a locuit in apartament de la data eliberarii adeverintei pana la plecarea din apartament, atunci cereti o garantie peste suma cat are pe lista de intretinere de achitat.

Din fondul de rulment ii achitati intretinerea pe lunile cat a locuit in apartament dupa ce pleaca.
Intelegeti ce va spun?
Ultima modificare: Sâmbătă, 31 Ianuarie 2015
elga50, moderator
Am inteles. Si va multumesc mult pentru raspunsuri.
Dvs. aveti o problema cu administratorul: se pare ca nu stie cine este "seful" pe-acolo.
Cand aveti de gand sa mergeti la Registrul de carte funciara trebuie sa va pregatiti ultima lista de plata cu sumele respective, o delegatie din partea as. prop. prin care com. ex. va deleaga sa reprezentati as. prop. in relatiile cu aceasta institutie, actul de identitate, stampila asociatiei. Acolo trebuie sa completati o cerere tipizata, le depuneti acolo si primiti rezultatul prin posta.
Trebuie intrebat acolo cum trebuie sa procedati daca sumele debitorului "cresc".

In alta ordine de idei, incercati sa mai cititi legislatia specifica as. prop., intocmiti fisa postului pentru toata lumea si le anexati la contractele fiecaruia. Aveti grija si de contractele de mandat.
Daca mai aveti nevoie de ceva, apelati la noi!

Succes!
Este foarte adevarat. Administratorul se ocupa de acest bloc cu mult inainte de a deveni Asociatie de Proprietari. El taie si spanzura. Nu mi-a dat stampila pana acum pe mana, din 01 oct 2014, motivand ca am fost doar numita, inca nu si aleasa de catre adunarea generala. Vechiul presedinte, impreuna cu care a ajuns sa minta si sa invrajbeasca un bloc intreg, a predat din motive de sanatate. Administratorul nu a acceptat sa convoc Adunare generala in max 3 luni de la plecarea vechiului presedinte. MI-a spus ca nu am voie decat o data pe an, in martie. Desi legea , daca nu ma insel, spune ca este obligatoriu. Eu inca nu stiu ce bani sunt in cont, cont care se pare ca nu exista, ci doar depozite. Omul are 85 de ani, este bolnav, este putin speriat de reprosurile mele, apropos de modul defectuos, uneori nelegal in care calculeaza listele, in care actioneaza in caz de anumite probleme ale blocului, in sensul ca nu exista nici un fel de transparenta in ceea ce priveste facturile pe care le emite pentru diverse lucrari, modul in care a ales firmele ( daca au existat mai multe firme) etc. I-am spus ca doresc sa afisez fiecarei scari lista cu cheltuielile ce s-au efectuat pentru reparatii si intretinere ,in luna respectiva, pe scara respectiva. Adica , suma ce o are omul de platit din rubrica de reparatii, sa fie explicit dovedita pe o instiintare la avizier. Sa stie omul pentru ce sunt banii pe care-i datoreaza la aceasta rubrica. L-am rugat sa prezinte oricarui proprietar, cand acesta solicita, factura si modul in care a fost ales executantul lucrarii. Administratorul nostru nu accepta asa ceva. Ii repede pe oameni, ii jigneste, le vorbeste cu multa superioritate. Cu dansul nu se poate duce un dialog decent, ca intre oameni educati si responsabili. De fapt, nu poate purta un dialog din totala lipsa de cultura. Nu se poate exprima corect, clar si explicit. Intentionez sa propun schimbarea dansului acum, la AG ul din martie. Doresc sa refac intelegerea si armonia intre proprietari si sa rezolvam impreuna toate problemele blocului si sunt convinsa ca reusesc, cu conditia sa reusesc sa-l schimbam.Voi avea foarte mult de munca pentru a indrepta tot ce au stricat vechiul presedinte si administratorul.
Am citit cat am avut timp si citesc, mai ales noaptea, legislatie si obligatii, atat pentru mine cat si pentru administrator, cenzor...Vreau sa ma informez si sa ma pun la curent cu toate. De aceea am si abuzat atat de mult de bunavointa dumneavoastra, a tuturor si va multumesc, inca o data pentru toate informatiile si sfaturile.


Nu am preluat nici un contract, nici individual de munca, nici de mandat. Doar pe al femeii de serviciu care figura cu 28 de zile de concediu de odihna si am luat foc. I-am cerut fostului presedinte sa modifice, sub semnatura, de la 28 la 20 de zile de co si, pentru ca sunt foarte multe nemultumiri vis a vis de dansa , pe toate cele 6 scari, i-am anexat o fisa a postului pentru a avea o baza in clipa cand dorim sa o sanctionam sau sa o concediem. Si asa... din 8 ore sta 4 max 5 ore, timp in care umbla cu alte treburi. Alte contracte nu sunt la mine. Si toate evidentele sunt in apartamentul domnului administrator. Nu exista o locatie a Asociatiei, unde sa stea toate documentele. Mie cine imi intocmeste contractul de mandat? Avem o firma de contabilitate care se ocupa de calculul salariilor noastre si toate darile care se impun, atat pentru cei cu CIM cat si pentru cei cu contract de mandat.
Ultima modificare: Luni, 2 Februarie 2015
Adriantot, moderator

Alte discuții în legătură

Privilegiu imobiliar otto2007 otto2007 Buna ziua, Asociatia a dat in judecata un proprietar pt restante la intretinere. A facut cerere si pt instituirea de privilegiu imobiliar ceea ce s-a si ... (vezi toată discuția)
Delapidare savarsita de administrator bloc-procedura inscrierii privilegiului imobiliar andreeakristina andreeakristina buna ziua, in cazul in care un administrator de bloc a sustras bani din fondurile asociatiei si a realizat un prejudiciu, asociatia de proprietari, prin ... (vezi toată discuția)
Privilegiu imobiliar UCH UCH Situatia este urmatoarea : un membru al unei asociatii de proprietari, dator la asociatie, a decedat. Apartamentul va fi impartit mostenitorilor : ... (vezi toată discuția)