Asociatie de proprietari a inchiriat un spatiu unei firme pentru a amplasa un cabinet stradal, cca un metru patrat, spatiu e pe proprietate comuna si banii vor fi cheltuiti pntru reparatii si imbunatatiri aduse proprietatii comune, as dori sa va intreb, ce trebuie sa platim la finante, si cum sa intocmesc o factura pentru aceasta chirie,nu am facut factura pana acum , si va rog sa ma ajutati cu raspunsuri, va multumesc anticipat, va rog sa-mi raspundeti pe adresa de email aurora_o2003@yahoo.com.
multumesc d-ule Trandafir. numai bine.A am uitat sa intreb, contractul il inregistram la ANAF? si trebuie sa notificam ca folosim banii pentru reparatii si nu platim TVA? Va multumesc anticipat pentru tot.
Nu trebuie sa intregistrati la ANAF contractul, faceti un Registru Fond Chirii, in care evidentiati fiecare incasare (data incasarii, numar chitanta, suma incasata) si toate cheltuieile facute din acesti bani (data,numar factura,suma cheltuita), specificand exact pe ce ati cheltuit banii.
As dori sa mai intreb, daca contractul il inregistram la ANAF? si trebuie sa notificam ca folosim banii pentru reparatii si nu platim TVA? Va multumesc anticipat pentru tot.
Ati mai intrebat, daca trebuie inregistrat la ANAF contractul si v-am raspuns ca NU, nu trebuie inregistrat, nu trebuie anuntat, nu trebuie facut decat Registru Fond Chirii, atat aveti de facut, iar suma din chirii se va regasi in Balanta.
In cazul unui control o sa verifice ce ati incasat si ce ati cheltuit din acel registru!
NU FACTURATI CU TVA!!
multumesc de raspuns d-ule thran, dar banii ii vom primi in contul de la banca al asociatiei, voi face tot asa un bilant? intr-un registru de chirii ?( scuze dar nu am mai avut un caz similar si as vrea sa stiu cum sa fac din start. sa nu gresesc.)