Un salariat a luat 10.000 lei pt. achizitionarea unor echipamente de calcul, bani pe care spune ca i-au fost furati.
Eu, ca si contabila acum cum procedez pt a recupera banii de la el?
Va rog sa-mi dati si mie un sfat contabiliceste, legal.
Daca aveti DP semnata ca a primit aceasta suma si aveti document de la politie lasti suma in 542 pana cand o comisie va intocmi un PV prin care se decide cum anume recuperati aceasta suma. Daca hotii nu sunt prinsi angajatul risca sa fie acuzat de neglijenta in serviciu, mai ales daca banii nu i-au fost luati cu forta. Este importanta si ancheta politiei, dar este importanta si declaratia salariatului. 10000 este o suma destul de mare ca pierdere pentru firma, darmite pt un salariat? Cat timp ar trebui sa mearga acasa fara bani pt a plati neglijenta de care a adt dovada? Situatia este destul de delicata si pt firma dar si pt angajat.
"Eu, ca si contabila acum cum procedez pt a recupera banii de la el?'
Parerea mea este ca dvs, ca si contabil , nu aveti de facut nimic , decit sa inregistrati documentul prin care salariatul a primit cei 10000 lei .
Eu o vad ca pe o chestiune care tine de administratie , nu de contabilitate , pentru ca nu dvs ati decis ca salariatul sa cumpere acele echipamente , mai mult sa le cumpere cash. Poate e vina societatii ca nu a luat toate masurile de siguranta , cred ca trebuie analizate circumstantele si nu e treaba contabilului .B-)