avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 657 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Blocuri ANL
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Blocuri ANL

Blocurile ANL pot fi administrate de o asociatie de proprietari?
Se stie ca proprietarul blocurilor ANL este chiar Agentia Nationala a Locuintei iar legea 230 spune ca se pot constitui asociatii de proprietari in blocuri cu mai multi de 3 proprietari.
Ma poate lamuri cineva?
Cel mai recent răspuns: omul70 , utilizator 16:22, 27 Martie 2015
Nu e vorba de a juca teatru ci o problema simpla de logica. Acum inteleg ca dumneavoastra nu asteptati raspunsul la intrebarea din prima postare (daca o asociatie de proprietari poate administra blocuri ANL), ci ati sa aflati daca este posibil sa nu mai administrati blocuri ANL.
Poate ca e posibil sa scapati de ANL.
Blocul sau blocurile dumneavoastra, ale proprietarilor de apartamente, au ceva comun cu aceste blocuri ANL? Poate ca acesta ar fi un punct de pornire a demersurilor. Asa cum dintr-o asociatie de proprietari se poate desprinde o scara sau mai multe, infiintandu-se mai multe asociatii, poate ca asa o sa reusiti si dumneavoastra sa va separati.
Aceste blocuri ANL nu au in comun nimic cu blocurile pe care le administreaza asociatia de proprietari, ele sunt in alte locatii ce apartin primariei, singurul lucru comun aste faptul ca furnizorul de apa rece este acelasi, el fiind singurul din zona. Tocmai aici este problema ca acest furnizor in momentul cand au fost date in folosinta aceste blocuri, a apelat la primarie sa-si poata recupera contravaloarea apei consumate de ANLuri, primaria trimitandu-i la asociatia de proprietari. Asociatia (conducerea de la acea data ) i-a preluat si uite asa ne-am trezit cu restantieri din aceste blocuri care au marit datoriile asociatiei catre furnizorul de apa la cateva mii de lei, cazand pe umerii asociatiiei recuperarea datoriilor.
Mentionez ca aceste blocuri au apometre generale la fiecare scara, apometre dupa care se face facturarea de catre furnizor si apometre la fiecare apartament dupa care se face repartizarea pe apartamente.
Mai am o intrebare care nu are legatura cu subiectul anterior;
Asocatia de proprietari poate detine in proprietate spatii cu alta destinatie decat cea de locuinta, permite legea asa ceva?
Incerc sa va raspund la problema cu preluarea de catre as. dvs. a blocului ANL.
Eu zic ca va complicati. Toata chestiunea se refera la a d m i s t r a t o r si nu la asociatia de proprietari.
Voi aveti statut, personalitate juridica distincta CIF si toate alea. Nu se poate ca cineva (primaria, guvernul romaniei - nimeni) sa va "ataseze" un bloc, o scara de bloc, doua case.
Blocul ANL are statut separat, primaria sau consiliul local, care este reprezentantul statului in teritoriu, are datoria sa-si gaseasca un administrator care poate fi persoana fizica (administratorul asociatiei voastre) sau firma de administrare, care sa se ocupe de gestionarea activitatii blocului ANL, desigur contra-cost.

Nu trebuie sa va lasati coplesiti de pretentiile furnizorului de apa care, ce sa faca si el, sare la gatul vostru sa-i achitati c/val. apei furnizate... Aici v-as sfatui sa vedeti ce scrie in contractul de furnizare a apei (contractul vostru) si daca si blocul ANL este cuprins acolo.
Din cate ai spus, este posibil ca sa fie cuprins si blocul ANL si atunci puteti sa le comunicati sa le sisteze furnizarea apei. Simplu ca boun jour prietene. Nu platesti, sistezi apa si cu asta basta - insa eu mai stiu (am inteles si din mesajul tau acelasi lucru), furnizarea apei in blocul ANL se face pe orizontala, adica fiecare apartament are alimentarea pe etaj... Atunci opriti furnizarea apei doar acelor apartamente care nu-si achita costurile.
Lucrul acesta trebuie facut impreuna cu furnizorul - dupa o prealabila actiune de informare a chiriasilor. Dati-le un termen, apoi aplicati sigilii pe robinetii de separare.
Oricum, in urmatoarea AG a proprietarilor asociatiei de proprietari, discutati si hotarati sa va separati de "balast". La AG chemati/invitati si reprezentanti de la primarie. Comunicati primariei hotararea luata in AG. Chiar daca nu le convine, nu au ce sa va faca.
Daca vrea administratorul vostru sa-i administreze - atunci nu este nicio problema, sa-i administreze, dar s e p a r a t de activitatea asociatiei voastre.
Va multumesc pentru îndrumare.
Apometrele sunt in apartamente dar cred ca nu este o problema, ei sunt chiriasi, nu proprietari.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Care este diferenta intre asociatia de proprietari si asociatia de locatari(chiriasi)? MCA2014 MCA2014 Ca si chiriasi ai unui bloc ANL nu putem infiinta o asociatie de proprietari pe care sa se factureze apa, gazul de la centrala termica comuna, lumina de pe ... (vezi toată discuția)
Sistarea furnizarii apei ENGFULL ENGFULL blocul are 3 scari de vreo 3-4 luni cei de la aquavas de anunta ca sunt pierderi f mari , duble fata de consumul inregistrat la citirea apometrelor de ... (vezi toată discuția)
Pierdere apa la asociatia de locatari arakys arakys Locuiesc la bloc si am montate apometre dar pe langa consumul inregistrat, platesc in plus si alte cantitati de apa. Este normal si legal ca asociatia sa ma ... (vezi toată discuția)