Directorul institutiei publice vrea sa emita o Decizie de cercetare disciplinara.
Codul muncii nu spune nimic despre o asemenea Decizie.
Exista o Lege care sa prevada ce continut trebuie sa aiba aceasta Decizie ?
Ce prevedere legala stabileste componenta comisiei de cercetare disciplinara ?
Care sunt Regulile ce trebuiesc respectate la intocmirea unei asemenea Decizii ?
Va multumesc mult pentru sfaturi.
E greu de lamurit un director care vrea ca toate regulile interne sa porneasca de la niste prevederi legale, in loc sa se ghideze dupa prevederile legale ce ii privesc pe functionarii publici si sa le adapteze la situatia in cauza ce priveste personalul contractual ....
Art. 242 C.mun.
Regulamentul intern cuprinde cel putin urmatoarele categorii de dispozitii:
a) reguli privind protectia, igiena si securitatea in munca in cadrul unitatii;
b) reguli privind respectarea principiului nediscriminarii si al inlaturarii oricarei forme de incalcare a demnitatii;
c) drepturile si obligatiile angajatorului si ale salariatilor;
d) procedura de solutionare a cererilor sau a reclamatiilor individuale ale salariatilor;
e) reguli concrete privind disciplina muncii in unitate;
f) abaterile disciplinare si sanctiunile aplicabile; g) reguli referitoare la procedura disciplinara;
h) modalitatile de aplicare a altor dispozitii legale sau contractuale specifice;
i) criteriile si procedurile de evaluare profesionala a salariatilor.