avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1252 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Infiintare casa de copii in bloc de locuinte
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Infiintare casa de copii in bloc de locuinte

Buna ziua

Am urmatoarea problema pentru care doresc un sfat din partea dumneavoastra:

In blocul de locuinte unde stau (sector 5) de un an de zile s-a vandut un apartament cu patru camere, la parter, catre protectia copilului (primaria sectorului 5). Aceasta institutie a deschis in acest apartament un centru de copii, fara acordul celorlalti proprietari. Administratorul blocului, presedintele si cenzorul spun ca ei nu au avut cunostinta de acest fapt.

Intrebare:

1. Se putea deschide acest centru intr-un bloc de proprietari fara acordul proprietarilor, inclusiv administratiei blocului?
2.Ce masuri se pot lua pentru desfiintarea acestui centru?

PS:
Problema grava este ca persoanele din acest centru vandalizeaza tot blocul iar proprietarii platesc toate pagubele facute de ei (ei nu platesc ce strica in bloc), injura toti locatarii inclusiv pe cei din blocurile vecine si arunca cu tot felul de obiecte in locatari (pietre, bare de metal, absolut orice gasesc,etc)
In scara blocului mereu sunt tot felul de persoane dubioase, etc?

Din cate am inteles de la vecini s-au facut vre-o doua sesizari la protectia copilului si o persoana cu raspundere din acea institutie a spus ca nu-l intereseaza problema noastra, ca el este cineva cu renume si nu putem sa facem nimic si ca suntem obligati sa ii suportam, ca asa vrea uniunea europeana.

Eu nu consider ca primaria sectorului 5 sau o alta institutie este stapana si pe casa mea, casa cumparata cu banii proprii ( o sa jungem in cel mai scurt timp sa nu mai putem veni acasa, sau sa fim fortati sa vindem)

Va multumesc anticipat pentru raspuns
Cel mai recent răspuns: ynocentta , utilizator 18:34, 13 Ianuarie 2017
In opinia mea spatiul nu si-a schimbat destinatia, este tot spatiu de locuit.

Schimbarea destinatiei se produce atunci cand din spatiu de locuit se transforma in spatiu comercial, sediu de firma, spatiu productiv si altele similare.
Asta este si parerea mea, dar ....poate cineva cu pregatire juridica sau care a avut o confruntare concreta in acest sens sa imi confirme?
lili2015 a scris:



Deci spatiul si-a pastrat destinatia? Sau nu? AICI ESTE PROBLEMA.



Problema consta in cine utilizeaza spatiul cu destinatia de locuinta
Legiuitorul a prevazut ca in cazul in care un spatiu cu destinatia de locuinta este utilizat de catre persoana juridica=casa de tip familial,sa se incheie conventie cu asociatia de proprietari,in temeiul disp HG nr 1588/2007
Art. 32. - (1) Toţi proprietarii au obligaţia să plătească lunar, conform listei de plată a cheltuielilor asociaţiei de proprietari, în avans sau pe baza facturilor emise de furnizori, cota de contribuţie ce le revine la cheltuielile asociaţiei de proprietari, inclusiv cele aferente fondurilor din asociaţia de proprietari.


(3) Niciun proprietar de apartament sau de spaţiu cu altă destinaţie decât aceea de locuinţă nu va fi exceptat de la obligaţia de a contribui la plata cheltuielilor comune, ca urmare a renunţării la folosirea unei părţi din proprietatea comună, a abandonării apartamentului sau a spaţiului cu altă destinaţie decât aceea de locuinţă ori în alte situaţii.

Repartizarea cheltuielilor pe număr de persoane
Art. 34. - Cheltuielile care sunt determinate de numărul persoanelor care locuiesc în condominiu şi nu pot fi individualizate pe fiecare proprietar pe baza unor dispozitive de măsură se repartizează proporţional cu numărul de persoane care locuiesc sau desfăşoară activităţi în clădire în luna pentru care se calculează lista de plată şi reprezintă cheltuielile asociaţiei pentru: apă rece, caldă şi canalizare; combustibil pentru prepararea apei calde de consum; energia electrică utilizată pentru funcţionarea instalaţiilor comune; colectarea deşeurilor menajere, vidanjare.
Art. 37. - (1) Cheltuielile care sunt determinate de numărul persoanelor care locuiesc în condominiu şi nu pot fi individualizate pe fiecare proprietar pe baza unor dispozitive de măsură se repartizează proporţional cu numărul de persoane care locuiesc sau desfăşoară activităţi în clădire în luna pentru care se calculează lista de plată şi reprezintă cheltuielile asociaţiei pentru: apă şi canalizare; combustibil pentru prepararea apei calde menajere şi a hranei; energia electrică utilizată pentru funcţionarea instalaţiilor comune; colectarea deşeurilor menajere; vidanjare. Modul de repartizare a acestor cheltuieli se stabileşte printr-o convenţie aprobată de comitetul executiv al asociaţiei de proprietari.
(2) Convenţia prevăzută are durată nedeterminată, fiind valabilă pe toată perioada activităţii desfăşurate de deţinătorii prevăzuţi la alin. (1), şi se actualizează periodic, în funcţie de elementele noi care intervin, în funcţie de numărul persoanelor care desfăşoară zilnic activităţi în spaţiul sau apartamentul respectiv, de numărul mediu zilnic de clienţi şi de obiectul de activitate. Numărul acestora se stabileşte de deţinătorul spaţiului şi se certifică de comitetul executiv al asociaţiei de proprietari. Acest număr se utilizează pentru calculul cheltuielilor pe persoană aferente spaţiului respectiv.
(3) Convenţia precizează contribuţia proprietarului la cheltuielile asociaţiei de proprietari, cu privire la consumurile care nu pot fi înregistrate distinct pe fiecare proprietate în cauză şi care sunt determinate de activitatea desfăşurată.
(4) Convenţia completează obligaţiile proprietarului faţă de cheltuielile din cadrul asociaţiei de proprietari menţionate la art. 47 din Legea nr. 230/2007 lit. b)-f).
(5) In situaţia în care, la notificarea scrisă din partea asociaţiei de proprietari, proprietarii spaţiilor cu altă destinaţie decât aceea de locuinţă din condominiu refuză încheierea convenţiei, sunt aplicabile criteriile stabilite şi adoptate în acest sens de către comitetul executiv al asociaţiei de proprietari prin decizie scrisă şi în baza constatărilor vizuale cu privire la activitatea desfăşurată din punct de vedere al numărului de persoane angajate şi al numărului de clienţi.
(6) In situaţia în care, la notificarea scrisă a proprietarului, conducerea asociaţiei de proprietari refuză încheierea convenţiei, este aplicabil criteriul prevăzut la art. 47 lit. a) sau b) din Legea nr. 230/2007, după caz,cu obligaţia proprietarului de a declara, în scris, numărul persoanelor angajate sau care desfăşoară activităţi în spaţiul său.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Acordul proprietarilor pentru un restaurant la partier Jvs81 Jvs81 Buna.In vedere deschiderii unei pizzerii pentru a obține autorizație de la primărie mi sa cerut sa aduc acordul proprietarilor din acel bloc... Acum ... (vezi toată discuția)
Imi trebuie acordul vecinilor pentru autorizarea unei activitati sociale intr-un spatiu situat la parterul blocului? catalintraian catalintraian Buna ziua! Fundatia „Inima de Copil”,din Galati, organizatie neguvernamentala, non-profit, ce activeaza în domeniul protectiei drepturilor copilului, ... (vezi toată discuția)
Schimbare destinatie spatiu comercial in locuinta crissfdc crissfdc Buna, Am vazut in legea 230/2007 ca citez \"Schimbarea destinatiei locuintelor, precum si a spatiilor cu alta destinatie decat aceea de locuinta fata de ... (vezi toată discuția)