avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 579 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Sunt pensionata dar nu si asigurata!
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Sunt pensionata dar nu si asigurata!

Spuneti-mi va rog ce trebuie sa fac in urmatoarea situatie: sunt pensionata pe caz de boala de 3 ani, sunt si eleva la postliceu la zi, insa am avut surpriza sa constat ca nu sunt asigurata medical (precizez ca sunt si gravida). ce e de facut? cei de la casa de asigurari au spus ca singura solutie este sa-mi platesc asigurarea dar nu mi se pare normal si au mai spus ca trebuia sa imi duc eu decizia de handicap...si atunci cand voi naste in acest caz va trebui sa imi platesc eu spitalizarea cu toata medicatia? o zi buna
Cel mai recent răspuns: Alina_Balan , utilizator 18:38, 29 Martie 2015
1. Pentru a primi un raspuns corect va rog sa precizati:
- ce varsta aveti?
- aveti pensie de invaliditate sau indemnizatie de handicap (pensia de invaliditate este platita de Casa de Pensii iar indemnizatia de handicap de AJPIS).
- de cand sunteti eleva la zi si care este data prezumata a nasterii copilului?

2. O femeie insarcinata sau lauza este asigurata la sanatate fara plata contributiei.

3. Din Legea 96/2006 rivind reforma in domeniul sanatatii:

Art. 213. - (1) Urmãtoarele categorii de persoane beneficiazã de asigurare, fãrã plata contribuţiei:
...

f) femeile însãrcinate şi lãuzele, dacã nu au nici un venit sau au venituri sub salariul de bazã minim brut pe ţarã.
...