avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 511 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Medicamente Homeopate
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Medicamente Homeopate

Bună ziua,

Sunt curios dacă aş putea sesiza protecţia consumatorului pentru a obliga o farmacie ce altfel ar fi respectabilă să elimine sau înlocuiască termenul de "medicamente homeopatice" afişat pe geam cu cel de "produse homeopatice".Din câte ştiu, nu există "medicamente homeopatice" iar produsele homeopatice nu sunt în realitate medicamente, nu respectă aceleaşi rigori pe care un medicament propriu-zis le urmează, iar farmacia respectivă nu este una "de profil", caz în care poate nu m-ar fi deranjat, însă mi se pare absurd, ca într-o farmacie normală, unde se vând produse ce sunt medicamente, cu angajaţi ce au terminat medicina ori studii în domeniu, să existe astfel de inscripţii menite să inducă în eroare ori să pună pe acelaşi rang un ibuprofen cu eu ştiu ce aiureală. Mă gândesc că, dacă aş avea o duere, şî m-aş duce într-o astfel de farmacie, ce eu o ştiu ca fiind serioasă şi mi-ar recomanda un "iburofeon homeopat" ar putea fi vorba şi de înşelătorie. Însă revenind, consideraţi că am vreun drept să sesizez protecţia consumatoruli pentru măcar înlocuirea termenului de "medicament" cu acela de "produs"?

Vă mulţumesc.
Cel mai recent răspuns: Ares-3 , moderator 09:18, 29 Aprilie 2015
Buna ziua,

O astfel de sesizare nu ar avea urmari pentru sunt numite medicamente atat substantele naturale cat cele de sinteza. Ca au sau nu efect e alta poveste; daca parcurg etapele specifice autorizarii punerii pe piata a medicamentelor intra in farmacii cu acest nume: medicament homeopat.

Si in directivele europene aceste produse sunt numite medicamente homeopate. De exemplu:
[ link extern ]

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură