avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 370 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Probleme juridice în afaceri - ... Care este diferenta intre FCA si EXW in Incoterms 2010?
Discuție deschisă în Probleme juridice în afaceri - contracte între profesionişti

Care este diferenta intre FCA si EXW in Incoterms 2010?

Buna ziua,
Ajutati-ma sa inteleg diferenta intre ex works si FCA, deoarece mi se par la fel si multe personae considera ca FCA inlocuieste ex works.
Multumesc
Cel mai recent răspuns: adela05 , utilizator 17:26, 22 Mai 2015
INCOTERMS

1. FCA: Free Carrier
Definition: FCA is usually followed by a place name – the initial destination of the goods, FCA Anchorage for example. Not surprisingly, this term is also referred to as “named place delivery”. Under the terms of FCA, it is the seller’s obligation to hand the goods over to the first carrier at the named place once they have been cleared for export. Using our earlier example, the seller would have fulfilled their obligation once the goods had been cleared for export and delivered from the seller’s warehouse (let’s say) to the carrier waiting at the port of Anchorage. At this point the buyer assumes the risks and costs of any further transport executed by the first carrier.

2. EXW: Ex (Latin for out of or from) Works; i.e. goods available from the place of production.
Definition: EXW is usually followed by a place name[1], such as EXW Portland and means essentially that the seller will make the goods available to the buyer at a specified place, i.e. the seller’s premises/warehouse/works/factory, and at a specified time. This fulfills the seller’s obligations – leaving the buyer to load the goods onto whatever transportation has been arranged, clear the goods for export, and bear all the risk during transport.
Deci, inteleg ca diferenta intre cele doua consta doar in faptul ca la FCA, bunurile sunt predate de catre Vanzator Transportatorului, in timp ce la EXW, Bunurile sunt preluate de catre Cumparator la poarta fabricii?
~ Conținut șters la cerere ~

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Contract vanzare/cumparare auto international din tara membra ue raulddan raulddan Buna. In primul rand vreau sa salut initiativa acestui forum. Am si eu o problema si va cer ajutorul. Luni 24.02.2014 trebuie sa fac o plimbare pana in ... (vezi toată discuția)
Trimis comisiei eu, va rog fiti de partea dreptatii si promovati-l, prieteni juristi amy_pilot amy_pilot Sirs, I address this to you as I am a young proffessional citizen in the country which has been selected to reach the EU commission the ... (vezi toată discuția)
Factura cu tva din belgia -de la o conferinta alexa_a alexa_a Buna ziua. Am o problema, am primit o factura pentru participarea al o conferinta in Belgia cu TVA, cand am intrebat m-i s-a spus ca asa trebuie conform ... (vezi toată discuția)