avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 453 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Internship firma IT
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Internship firma IT

Buna ziua,

In ce conditii se poate se pot accepta interni intr-o firma mica de IT? Am primit solicitari in acest sens si as vrea sa stiu ce formalitati trebuie intocmite pentru a fi in regula. Pot fi interni doar cei ce inca sunt studenti sau si proaspat absolventi de studii superioare ce vor sa faca internshipul pentru acumulare de experienta?
Multumesc mult!


Cel mai recent răspuns: Amalgam , utilizator 12:56, 24 Iunie 2015
1. Art.1 din Legea 72/2007 prevede ca, angajatorul care încadrează în muncă elevi şi studenţi pe perioada vacanţelor beneficiază de un stimulent financiar lunar egal cu 50% din salariul minim brut pe ţară garantat în plată, pentru fiecare elev şi student.
In speta, se va acorda 450 lei.

2. "Munca pe gratis" nu exista la un angajator din sectorul privat. Acesta nu poate fi organizatie-gazda care organizeaza si administreaza activitati de voluntariat. (art.3 lit.c din Legea 78/2014 - organizatia gazda este persoana juridica de drept public sau de drept privat, fara scop lucrativ, care organizeaza si administreaza activitati de voluntariat)

3. Un student poate desfasura practica la un angajator din sectorul privat, in conditiile prevazute de Legea nr.258/2007.
Practica elevilor şi studenţilor se organizează şi se desfăşoară pe baza unui contract-cadru de colaborare sau a unei convenţii, după caz, încheiată între organizator şi partenerul de practică.

Organizatoul de practica este unitatea sau institutia de invatamant preuniversitar, respectiv universitar, care desfasoara activitati instructiv-educative si formative.