avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 709 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Care sunt conditiile pentru a deveni coasigurat la ...
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Care sunt conditiile pentru a deveni coasigurat la sanatate (sora)?

Buna ziua,

Este posibil ca o persoana sa poata sa-si coasigure sora?

In Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii art 213 (1) prevede: Următoarele categorii de persoane beneficiază de asigurare, fără plata contribuţiei:
a) toţi copiii până la vârsta de 18 ani, tinerii de la 18 ani până la vârsta de 26 de ani, dacă sunt elevi, inclusiv absolvenţii de liceu, până la începerea anului universitar, dar nu mai mult de 3 luni, ucenici sau studenţi şi dacă nu realizează venituri din muncă;
b) tinerii cu vârsta de până la 26 de ani care provin din sistemul de protecţie a copilului şi nu realizează venituri din muncă sau nu sunt beneficiari de ajutor social acordat în temeiul Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările şi completările ulterioare; soţul, soţia şi părinţii fără venituri proprii, aflaţi în întreţinerea unei persoane asigurate;
Pe cand intr-un articol am gasit "Calitatea de asigurat în sistemul de asigurări de sănătate se obţine prin lege, de orice persoană care este cetăţean român care are domiciliu în ţară şi face dovada contribuţiei la fond. Dacă această persoană doreşte să coasigure un membru al familiei: mamă, tată, frate, soră, soţ, soţie, care nu beneficiază de venit, trebuie să dovedească faptul că are venituri şi că plăteşte asigurarea de sănătate către stat, cu condiţia ca persoana coasigurată să nu aibă venituri."

Cum este de fapt?
Daca este posibil, care este procedura?

Am mai citit ca in cazul in care nu ai avut venituri in ultimii 5 ani este posibil sa achiti contributia pentru ultimele 6 luni si semnezi un contract...
Multumesc.