avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 226 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Demisie
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Demisie

Buna ziua,

Am si eu cateva intrebari in legatura cu demisia: eu in urma cu 25 de zile calendaristice i-am anuntat pe patronii la care lucrez ca urmeaza sa plec de la ei dar nu stiam exact de cand.Azi am primit confirmarea pentru locul de munca unde vreau sa plec si eu trebuie sa-mi depun demisia incepand de maine.Eu daca imi fac demisia cu data de maine ce data ar trebui sa trec la incetarea C.I.M.,avand in vedere ca mi-au spus ca din preavizul de 20 zile mi se scad cele 11 zile de concediu de odihna si imi mai raman 9 zile de preaviz .Eu va intreb cum sa-mi fac demisia pentru ca nu am mai intalnit un asemenea caz.Care ar fi data la care ar inceta C.I.M. daca mi se scad si cele 11 zile de concediu?

Astept un raspuns cat mai concret

Multumesc
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 08:00, 24 Iulie 2015
Ca regula zilele de concediu neefectuate nu se pot scade din perioada de preaviz, pentru ca in urma operatiunii matematice sa rezulte o perioada mai mica decat cea prevazuta initial. Micsorarea duratei de preaviz se poate realiza doar prin act aditional la CIM.

Conform normelor legale la incetarea contractului de munca ( indiferent daca va dati demisia sau sunteti concediat) zilele de concediu neefectuate , corespunzatoare perioadei respective, vor fi platite.

In subsidiar, pe perioada preavizului, puteti sa efectuati zilele de concediu neefectuate aferente perioadei lucrate , deoarece conform Codului Muncii pe durata preavizului contractul individual de muncă continuă să îşi producă toate efectele.