avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 487 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Probleme cu Administratorul / Presedintele. Demitere ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Probleme cu Administratorul / Presedintele. Demitere Administrator

Buna seara,
in Mai 2015 in urma AG m-am oferit sa preiau functia de cenzor al asociatiei de proprietari din care fac parte deoarece aceasta functie era vacanta de mult timp si nimeni nu verifica listele afisate de doamna administrator. Nu stiam prea multe dar mi-am zis ca toate au inceput si ma voi documenta.
Am verificat listele cotelor aferente lunii Aprilie si am constatat diferente si nereguli atat in repartizarea facturilor cat si diferente la totalul cheltuielilor. Mai exact dau un exemplu: Administratora platea factura la Apa Nova in valoare de 7218lei, iar in urma repartizarii pe indexi de contoare rezulta ca incaseaza o suma de 7292lei, cu mult mai mare decat factura. Repartitia pe indexi de contoare si pausal fiind haotica. Nu respecta legislatia in vigoare atunci cand la un apartament nu locuieste nimeni, trecand la plata +1 persoane si calculand cote pentru iluminat comun si salariu femeie de serviciu. Cota de intretinere aferanta unui apartament nu era niciodata corecta, existau diferente de +/-.
Am instiintat presedintele care nu a fost asa de afectat, urmand ca eu sa recalculez impreuna cu administratora listele si sa le aducem la un rezultat final real.
Luna Mai, aceeasi problema, 92/ap din 99 cu diferente de +/- si repartizari de cheltuieli total incorect. La fel am instiinat presedintele care a ridicat din umeri pe motiv ca el nu se pricepe si ca nu are ce sa ii faca decat sa ii zica sa refaca listele.
Luna Iunie, aceeasi problema, ba chiar diferentele au inceput sa devina mai nesimtite, nu se mai tinea cont ca un apartament este debransat de la gaze din anul 2011 fiind trecut la plata in tot acest timp, nu se lua in calcul exact valoarea declarata de proprietar pt citirea indexurilor ci se punea in plus la apartamentele care erau la zi cu plata intretinerii, registrele fondurilor de rulment, de reparatii, registrul de casa nu erau actualizate la zi, practic o debandada totala din care nu prea aveai ce sa intelegi. Cota parte indiviza calculata la un nr de 99ap era de 105.60. facturile si bonurile pt. materiale gospodaresti emise in luna iulie erau bagate la plata pe listele de intretinere aferente lunii Mai, se incasa efectiv mai mult decat se platea la furnizori.
Am intocmit un raport catre presedinte cerandui si numar de inregistrare solicitand ca in termen de 5 zile sa ia masuri si sa imi raspunda in scris, fapt care nu sa intamplat.
Practic presedintele nu a luat in seama cele raportate spunand ca el nu stie cum se calculeaza si nici nu cunoaste legile si ca administratora sa repare greselile.
In luna August am cerut o AG cu o anumita ordine de zi, fiind inclus si demiterea administratorului. Toate bune si frumoase sa tinut prima sedinta unde bineinteles au venit doar 16-17 proprietari din totalul de 99, urmand a se replanifica o adoua sedinta dupa 7 zile. In a doua sedinta au fost prezenti 21pers , am expus problemele constatate si s-a hotarat demiterea administratorului prin votul majoritatii. Pe toata durata sedintei presedintele a fost de partea administratorei ca doar au format o echipa mai bine de 10 ani. De la acea sedinta au trecut 8 zile, nu s-a schimbat nimic, administratora nu a fost demisa ba chiar acum si ea si presedintele sunt impotriva noastra,ne mai dorind sa stea de vb cu nimeni. Presedintele chiar amenintand ca o sa isi prezinte demisia in grup si ca o sa ne lase balta sa ne descurcam........
Intr-o concluzie: Administratora si Presedintele sunt contra noastra, iar Comitetul Executiv este absent neparticipand niciodata la sedintele AG, fiind pus in functie doar sa fie la numar.
Precizez ca Administratora inafara de a plati facturile, de a intocmi niste liste incorect si de a incasa nu face absolut nimic altceva pentru asociatie, iar presedintele chiar este absent necunoscand niciunul dintre ei legile in vigoare. In toti acesti peste 10 ani de cand formeaza o echipa nu au facut nimic pentru asociatie, doar si-au incasat salariile si atat. Nimeni nu le-a cerut socoteala si nu ia deranjat. Proprietarii nu aveau nici macar acces la documentele asociatiei sau la alte detalii. Sa mers pe un sistem comunist si invechit, atat scrie atat platesti. Nu se mai poate asa, vrem o schimbare si vrem ca cei ce ne reprezinta sa respecte legile in vigoare.


Intrebarile mele ar fi urmatoarele:
1. In urma celor constatate si a hotararii luata prin votul majoritatii cum putem demite efectiv administratora care este angajata cu CIM.?
2. Care este procedura de demitere si care sunt pasii legali de urmat?
3. Unde putem reclama aceste nereguli?
4. Daca presedintele isi da demisia, iar comitet executiv nu avem cum procedam pentru a reintra in normal?
5. Cum procedam sa cerem un audit iar persoanele vinovate sa plateasca?

* Va rog sa imi scuzati exprimarea, greselile sau modul in care am relatat cele intamplate.
Ultima modificare: Joi, 10 Septembrie 2015
S4ndok4n, utilizator
Cel mai recent răspuns: elga50 , moderator 15:42, 13 Septembrie 2015
@amvirdan,
Buna ziua, nu sunt exagerari, probabil dumneavoastra vi se pare normal dar noua nu ni se pare normal sa platim mai mult decat trebuie. Sunt locatari pt care 1leu conteaza si nu mi se pare normal sa fim mintiti pe fata.
Imi cer inca odata scuze pentru greselile gramaticale sau de exprimare, dar nu cred ca asta var face sa ma criticati in loc sa imi dati un sfat. Problemele sunt mult mai mari in realitate, aici am expus in mare ca nu vreau sa scriu romane.
Consider ca atat presedintele cat si administratorul trebuie sa respecte legile in vigoare, fisa postului cat si indatoririle legale, ceea ce la noi de peste 10 ani nu se intampla. Din afara se vede intr-un fel, din interior situatia este total ciudata.
Va multumesc

PS: Administratora calcula salariul femeii de serviciu pe numar de persoane.



terentetalharu a scris:

Din poziția de cenzor trebuie aveți acces la toate documentele fără cerere. Doar nu o sa faceți cerere când vreți sa vedeți o factura? Trebuie sa aveți acces CIM sa vedeți ce salariu are trecut in el.

Va multumesc, am citit si legea 230 si HCL si nu am gasit stipulat undeva ca eu in calitate de cenzor ar trebui sa faca o cerere in prealabil. Probabil ca administratora are ceva de ascuns si nu vrea sa imi prezinte documentele.

Ultima modificare: Joi, 10 Septembrie 2015
Adriantot, moderator
@S4ndok4n,

Din mesajele dumneavoastra se vede ca nu ati reusit (atat dumneavoastra cat si presedintele si administratorul) sa formati o echipa, sa va intelegeti. Iar cand spun sa va intelegeti, nu inseamna sa va intelegeti la rau, ci la bine. Cat de vinovat sunteti dumneavoastra ori ceilalti doi de aceasta, e greu de spus.
Dar ca cenzor aveti dreptul si obligatia sa-i convingeti pe toti din echipa sa respecte legea. Multe din neregulile prezentate nu sunt de neindreptat, nu ati prezentat cumva ca ar fi sustras banii asociatiei, ca a disparut cu sume enorme s.a.m.d. Poate ca omul nu stie, nu procepe si atunci trebuie sa i se arate.
De aceea este foarte importantca cineva ca presedinte si cu atat mai mult ca cenzor as stie foarte bine legislatia, dar sa stie a lucra cu omul.
Spuneti ca ati convocat adunarea generala ca sa hotarati schimbarea administratorului. E o greseala! Adunarea generala alege presedintele, membrii comitetului si comisia de denzori. Nu administratorul.
Poate mai potrivit era la acea adunare (sau la urmatoarea) sa alegeti alt presedinte, poate sia lti membri ai comitetului... Puteati sa candidati si sa deveniti presedinte.
Apoi ca presedinte, stabiliti atributiunile administartorului, schombarea acestuia s.a.m.d., fara a convoca adunarea generala.
Spunet ca:
1. In urma celor constatate si a hotararii luata prin votul majoritatii cum putem demite efectiv administratora care este angajata cu CIM.?
2. Care este procedura de demitere si care sunt pasii legali de urmat?
3. Unde putem reclama aceste nereguli?
4. Daca presedintele isi da demisia, iar comitet executiv nu avem cum procedam pentru a reintra in normal?
5. Cum procedam sa cerem un audit iar persoanele vinovate sa plateasca?

1. Demiterea administratorului o face presedintele (nu adunarea generala), cu respectarea codului muncii atat timp cat are CIM, asa cum spuneti.
2. Cel mai simplu e sa discutati cu administartorul sa-si prezinte demisia. In baza acestei demisii (scrise de administrator), presedintele da o deciziie.. Dar nu prea e cazul la dv ca, din cate spuneti, nu puteti discuta cu administratorul si nici cu presedintele.
Asa ca primul pas atr tot cel descris mai sus: alegeti alt presedinte.
3. Neregulile descrise de dv se rezolva in asociatie.
4. Daca presedintele isi da demisia (ori trece pe lumea cealata, dispare peste granite...), comitetul executiv convoaca adunarea generala si alege alt presedinte. Comitet trebuie sa aveti. Atunci cand ati fost ales cenzor, au fost alesi si membrii comitetului. Daca au disparut toti, convocati adunarea generala prin semnatura a minim 20% dintre proprietari si alegeti presedinte, comitet, cenzori.
5. Problemele prezentate de dumneavoastra intra in sarcina cenzorului asociatiei sa le indrepte in colaborare cu administratorul, presedintele sau alti membri ai comitetuliui care se pricep.
Daca vreti totusi o verificare facuta de cineva din afara asociatiei, aplelati la CECCAR, angajati un expert contabil, explicati-i ce anume sa verifice.., si in functie de obiectivele stabilite, de perioada de verificat, o sa va spuna cat va costa. Sigur ca o asemenea verificare ar trebui sa aiba o motivatie serioasa, pentru ca va poate costa foarte mult in compartie cu diferentele mici de bani de care ne povestiti dumneavoastra. Abia pentru o asemenea expertiza ar trebui consultati proprietarii, eventual in adunarea generala in care alegeti alt presedinte.
Dar, ca cenzor ales, cred ca vecinii au incredere in dumneavoastra iar dumnaevoastra puteti face toate verificarile pe orice perioada. Asa puteti determinati ca de acum inainte cu acest administrator ori altul, sa se respecte legislatia, sa se intocmeasca bine listele de plata....
Va multumesc pentru raspunsuri si indrumari, imi sunt de mare folos.
Am incercat sa fac o echipa sa rezolvam problemele dar se pare ca administratorul nu vrea sa coopereze. Presedintele a cam inteles dar nu cunoaste legislatia si evita sa ia decizii. In momentul de fata nu stie care sunt pasii de urmat in a demite acest administrator, chiar daca am incercat sa ii explicam atat eu in calitate de cenzor cat si proprietarii. Ideea este ca se vrea o schimbare, o echipa mai tanara care sa faca ceva pt asociatie. Va voi tine la curent si va multumesc inca odata pentru sfaturile date.
Buna ziua,
este posibil ca, Comitetul Executiv impreuna cu Presedintele sa angajeze o persoana din asociatie pe functia de Administrator chiar daca aceasta persoana nu detine momentan atestat de administrator imobile? Urmand ca persoana in cauza sa urmeze cursul de administrator si sa obtina atestatul?
Aceasta persoana stie sa foloseasca BlocManager si cunoaste legislatia in vigoare.
Da, se poate. Isi face cursul, da examenul pentru atestat si totul va fi in regula, daca ii faceti si CIM. :)

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Reziliere contract de mandat pentru cenzor doina99 doina99 Buna ziua Va rog sa-mi spuneti ce temei legal avem pentru rezilierea contractului d e mandat al cenzorului care face greseli grave in mod ... (vezi toată discuția)
In aceasta situatie, este legala demiterea presedintelui sau nu? Valentina30 Valentina30 Buna ziua. Am o problema/nelamurire pentru care as aprecia ajutorul dvs, al celor cunoscatori si cu experienta. Anul acesta, presedintele de bloc a ... (vezi toată discuția)
Demiterea administratorului angelica82 angelica82 Buna seara.Locuiesc pe o scara de bloc cu 43 aparatmente.Din cauza unor neregului sesizate de mai multi vecici si din cauza unor salarii colosale pe care ... (vezi toată discuția)