avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 522 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Garantie televizor
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Garantie televizor

Buna seara. In februarie 2008 am achizitionat un televizor marca Grunding din magazinul Flanco ( Tg-Jiu ). De la bun inceput de cand mi s-a facut proba la televizor in magazin a avut probleme cu sunetul, un defect minor peste care am trecut cu vederea tinand cont ca era ultimul din magazin si era la promotie. Acum aproximativ 2 luni televizorul s-a defectat, mai exact s-au dus culorile, se vede totul verde. M-am dus la magazinul de unde l-am cumparat iar cei de acolo mi-au dat numarul de telefon al service-ului Arctic. Mi-au spus sa sun acolo iar cineva va veni acasa la mine sa mi-l repare. Zis si facut. Am pus mana pe telefon si am sunat la service. O angajata m-a inregistrat, mi-a dat un cod de inregistrare, iar apoi mi-a spus ca o sa ma contacteze cineva de la departamentul TV ( Am fost inregistrat in data de 06.06.2009 ). Am asteptat 3 zile un telefon dar nimic. A 4-a zi am sunat din nou .. acelasi raspuns, cineva o sa ma contacteze. Au trecut de atunci 40 de zile. In aceasta perioada de timp am sunat din 2 in 2 zile, mereu am primit acelasi raspuns. Le-am explicat situatia celor de la service dar au spus ca nu au ce face si ca vor vedea ce s-a intamplat. Nu m-au mai sunat nici in ziua de azi. I-am amenintat cu OPC-ul in nenumarate ori. Am facut sesizarea la OPC Tg-Jiu dar nici de la acestia nu am primit nici un raspuns desi a trecut un timp indelungat. Am revenit la magazin explicandu-le problema iar acestia au spus ca vor incerca ei sa rezolve. Nici un raspuns nici de la acestia. Ce trebuie sa fac in acest caz. Vreau sa imi fie schimbat televizorul ( am trecut zilele acestea la magazin dar nu am mai vazut modelul televizorului meu ). Oare este posibil sa imi schimbe televizorul cu ceva mai bun tinand cont de faptul ca nu mi-au oferit garantia ( + zeci de telefoane date la service si magazin, timp pierdut pe drumuri ) desi sunt obligati prin lege. Cum trebuie sa procedez ? II pot actiona in judecata ? Voi avea castig de cauza ? Multumesc anticipat pentru raspuns
Cel mai recent răspuns: Bogdan88 , utilizator 21:57, 19 Iulie 2009
În acest caz nu funcţuonează L 449 din 2003.Agentul economic este cel care vă poate rezolva situaţia.Pe baza certificatului de garanţie trebuie sesizat protecţia consumatorilor.
Pentru dl. Manolescu Florin:
Iata cateva articole din Legea 449/2003:

Art. 1
Prezenta lege reglementeaza aspecte privind vanzarea produselor, inclusiv a celor executate la comanda, si garantiile asociate acestora, in vederea asigurarii protectiei consumatorului.

Art. 5 din Legea 449/2003:
(1) Vanzatorul este obligat sa livreze consumatorului produse care sunt in conformitate cu contractul de vanzare-cumparare.
(2) Se considera ca produsele sunt in conformitate cu contractul de vanzare-cumparare daca:
a) corespund descrierii facute de vanzator si au aceleasi calitati ca si produsele pe care vanzatorul le-a prezentat consumatorului ca mostra sau model;
b) corespund oricarui scop specific solicitat de catre consumator, scop facut cunoscut vanzatorului si acceptat de acesta la incheierea contractului de vanzare-cumparare;
c) corespund scopurilor pentru care sunt utilizate in mod normal produsele de acelasi tip;
d) fiind de acelasi tip, prezinta parametri de calitate si performante normale, la care consumatorul se poate astepta in mod rezonabil, date fiind natura produsului si declaratiile publice privind caracteristicile concrete ale acestuia, facute de vanzator, de producator sau de reprezentantul acestuia, in special prin publicitate sau prin inscriere pe eticheta produsului.

Art. 25 -partial:
(1) Drepturile consumatorilor prevazute de prezenta lege sunt exercitate fara a aduce atingere altor drepturi pe care consumatorul le poate invoca conform celorlalte prevederi legale care reglementeaza raspunderea contractuala sau necontractuala.

As dori, daca se poate, sa purtam o discutie despre neaplicabilitatea Legii 449/2003 pentru acest caz (afirmatie cu care eu nu sunt de acord).

Multumesc

Am rezolvat deja cu televizorul. M-au sunat cei de la flanco vineri si am predat televizorul vechi, iar acestia mi l-au inlocuit cu altul nou + garantie reinnoita 2 ani. Va multumesc pentru raspunsuri

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Situatie neplacuta arsis vodafone mariusduta mariusduta Avem urmatoarea situatie. Pe data de 11.09.2010 cumpar un telefon in valoare de 845 RON + un abonament pe 2 ani de zile in valoare de 17 euro pe luna, ... (vezi toată discuția)
Returnare sau schimbare produs nicul nicul buna ziua, acum cateva zile mi-am cumparat o bicicleta de la selgros galati si ducandu-ma cu ea la reglare, pentru pastrarea garantiei, am observat un ... (vezi toată discuția)
In ce conditii se inlocuiesc produsele? ContSters126200 ContSters126200 Mama mea a cumparat recent - cam o luna - un radiator caruia din 3 elementi i s-au ars 2. Am intrebat la departamentul de relatii cu clientii ai firmei ce se ... (vezi toată discuția)