avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 514 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Drept civil - moşteniri, drept de ... Tulburare de posesie?
Discuție deschisă în Drept civil - moşteniri, drept de proprietate şi altele

Tulburare de posesie?

Buna ziua!
Sunt medic de familie in rural si vecinul cladirii dispensarului unde imi desfasor activitatea a ocupat abuziv acum 5 ani 300 mp din terenul ce apartinea curtii dispensarului, teren pe care l-a ingradit si il detine in mod ilegal si in prezent (el are act de proprietate pe 615 mp teren si are imprejmuit cu gard 915 mp) .
Terenul respectiv este de fapt si de drept proprietatea Consiliului Local dar adevarata "parte vatamata" este dispensarul medical.
Va rog frumos sa imi spuneti care sunt pasii de parcurs pentru ca acest teren sa-i fie luat detinatorului ilegal si redat Consiliului Local, respectiv dispensarului medical.
Va multumesc anticipat pt. amabilitate si astept un raspuns cit mai curind pt. a sti ce am de facut in continuare.
Cu stima, dr.Gina Vornicu X-(
Cel mai recent răspuns: Adalbert Gabriel Gazdovici , Avocat 17:55, 16 Septembrie 2009
Ati inteles bine cum stau lucrurile.
Consiliul Local vrea sa scoata la licitatie cei 285 mp (pe timp de criza au nevoie de bani!).
Problema e daca acea schita eronata ii impiedica in procedura de scoatere la vinzare prin licitatie a terenului respectiv!!!
Ce valoare juridica are schita eronata daca se ajunge in instanta? Se va lua de buna suprafata de 615 mp prevazuta in actul de vinzare-cumparare sau schita care cuprinde si terenul ocupat abuziv din curtea dispensarului( fapt ce poate fi demonstrat cu martori)?
Consiliul Local poate anula schita respectiva si face alta corecta doar cu cei 615 mp?
Consiliul Local are suport legal pentru a refuza cererea vecinului de a-i da diferenta de 285 mp?
Multumiri anticipate!
Cu stima, Gina V.
Am uitat sa precizez ca la ultima sedinta a Consiliului Local s-a hotarit sa i se faca o adresa sa-si mute gardul si sa elibereze cei 285 mp.
Ca reactie la aceasta adresa vecinul invoca schita eronata care este semnata si stampilata de primar si cere sa i se dea si restul terenului (respectiv cei 285 mp).
Probabil ca vecinul nu-si va muta gardul de buna voie si Consiliul Local va trebui sa-l dea in judecata.
Problema e daca in instanta va fi luat in considerare actul de vinzare-cumparare sau schita eronata (el a platit Consiliului Local doar 615 mp).
Poate instanta sa oblige Consiliul Local sa ii dea diferenta de 285 mp?
Gina V.
Din moment ce acel teren in suprafata de 285 mp este in proprietatea Consiliului Local are tot dreptul sa-l oblige pe acel cetatean sa-si mute gardul pe proprietatea sa de 615 mp. Nu primarul este vinovat de acea schita "eronata" la care face trimitere cetateanul si daca se va ajunge in instanta, Consiliul Local daca administreaza acele probe care sa-i sustina actiunea de chemare in judecata, evident ca instanta de judecata va da o solutie corecta.
gina vornicu a scris:

Am uitat sa precizez ca la ultima sedinta a Consiliului Local s-a hotarit sa i se faca o adresa sa-si mute gardul si sa elibereze cei 285 mp.
Ca reactie la aceasta adresa vecinul invoca schita eronata care este semnata si stampilata de primar si cere sa i se dea si restul terenului (respectiv cei 285 mp).
Probabil ca vecinul nu-si va muta gardul de buna voie si Consiliul Local va trebui sa-l dea in judecata.
Problema e daca in instanta va fi luat in considerare actul de vinzare-cumparare sau schita eronata (el a platit Consiliului Local doar 615 mp).
Poate instanta sa oblige Consiliul Local sa ii dea diferenta de 285 mp?
Gina V.

Schita respectiva nu prea are nici o valoare daca Cons. loc. nu e de acord cu smecheria. De altfel, am mai scris asta, frauda e usor de vazut si recunoscut.
Terenul se poate scoate la licitatie iar vecinul n-are decat sa incerce anularea acesteia ori sa liciteze mai mult.
Niciodata sa nu mai puneti ultima intrebare. Am sa va raspund ca si in Babel-ul lui Vladimir Colin: ''Scad Mor poate orice!''
Ultima modificare: Duminică, 6 Septembrie 2009
Adalbert Gabriel Gazdovici, Avocat
Eu as zice ca putetii nvoca si dreptul de preemptiune la cumpararea suprafetei de teren.

Alte discuții în legătură

Lipsa titlu de proprietate laszlozoltan laszlozoltan un teren cu o casa pe ea,in total1750 mp,cumparata in anul 1989.sep.cu act de cumparare vanzare facut la notar,unde scrie case cumpara casa cu250 mp,cu ... (vezi toată discuția)
Cum se poate anula 0 intabulare moruz costy moruz costy cum se poate anula 0 intabulare am cumparat o casa cu teren in suprafata de 50 de ari in total in anul 2000 intre timp pe o suprafata de 25 ari pe lungime ... (vezi toată discuția)
Tulburarede posesie sau altceva ? leusan leusan Parintii decedatii amindoi ,a ramas printre alte bunuri mobile si un imobil cu o supr de 74.29 + teren aferent 400 de mp conf unui contr de -vinzare ... (vezi toată discuția)