avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 718 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Concediu de maternitate
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Concediu de maternitate

Buna ziua. Am si eu cateva intrebari si as fi recunoscatoare daca m-ati putea lamuri. Sunt insarcinata, data probabila a nasterii este 5 martie 2016. Momentan sunt rezidenta angajata la spitalul clinic Cluj Napoca, contractul de munca incheindu-se pe 31.12.2015. In paralel am activitate pe un Cmi la care eu sunt medicuL titular. Cand pot sa intru in prenatal? Legal, 30 de sapt de sarcina as avea in 25 decembrie, cand as putea sa intru in prenatal incat sa imi ramana fara emotii cele 42 de zile de postnatal obligatorii. Trebuie si pot sa intru pana se incheie contractul de munca sau pot de exemplu in ianuarie de pe Cmi? Si daca pot sa intru de la locul de munca unde am contract, nu este nici o problema ca intru la sfarsitul lui decembrie si mie mi se incheie contractul de munca in 31.12? La spitalul angajator am vorbit si mi s-a comunicat ca daca intru in decembrie in prenatal, trebuie sa fac o cerere la ministerul sanatatii si mi se intrerupe rezidentiatul, urmand ca dupa concediu de maternitate si de crestere a copilului sa trebuiasca sa imi continui pregatirea. Dar pot sa il intrerup cand mai am 1 sapt de munca sau pot sa ies in ianuarie de pe cmi in maternitate si apoi in concediu de crestere copil sa nu ma mai complic? Va multumesc frumos
Cel mai recent răspuns: Valeriu TUDOR , Consultant resurse umane 13:03, 25 Noiembrie 2015
1. - Puteti intra in concediu de maternitate si dupa CMI dar numai daca platiti cota de contributie de de 0,85% pentru concedii si indemnizatii.
- Aceasta cota o puteti plati prin incheierea unui contract de asigurare pentru concedii si indemnizatii cu Casa Judeteana de Asigurari de Sanatate (CJAS).
- Luati legatura cu CJAS a va spuna cum sa procedati.