Buna ziua. Am si eu cateva intrebari si as fi recunoscatoare daca m-ati putea lamuri. Sunt insarcinata, data probabila a nasterii este 5 martie 2016. Momentan sunt rezidenta angajata la spitalul clinic Cluj Napoca, contractul de munca incheindu-se pe 31.12.2015. In paralel am activitate pe un Cmi la care eu sunt medicuL titular. Cand pot sa intru in prenatal? Legal, 30 de sapt de sarcina as avea in 25 decembrie, cand as putea sa intru in prenatal incat sa imi ramana fara emotii cele 42 de zile de postnatal obligatorii. Trebuie si pot sa intru pana se incheie contractul de munca sau pot de exemplu in ianuarie de pe Cmi? Si daca pot sa intru de la locul de munca unde am contract, nu este nici o problema ca intru la sfarsitul lui decembrie si mie mi se incheie contractul de munca in 31.12? La spitalul angajator am vorbit si mi s-a comunicat ca daca intru in decembrie in prenatal, trebuie sa fac o cerere la ministerul sanatatii si mi se intrerupe rezidentiatul, urmand ca dupa concediu de maternitate si de crestere a copilului sa trebuiasca sa imi continui pregatirea. Dar pot sa il intrerup cand mai am 1 sapt de munca sau pot sa ies in ianuarie de pe cmi in maternitate si apoi in concediu de crestere copil sa nu ma mai complic? Va multumesc frumos
Va multumesc pentru raspunsuri. Mai am totusi cateva intrebari:
1. Art 23 din oug 158/2005 spune:
Asiguratele au dreptul la concedii pentru sarcină şi lăuzie, pe o perioadă de 126 de zile calendaristice, perioadă în care beneficiază de indemnizaţie de maternitate.
(2) De aceleaşi drepturi beneficiază şi femeile care nu se mai află, din motive neimputabile lor, în una dintre situaţiile prevăzute la art. 1 alin. (1), dacă nasc în termen de 9 luni de la data pierderii calităţii de asigurat. Faptul că pierderea calităţii de asigurat nu s-a produs din motive imputabile persoanei în cauză se dovedeşte cu acte oficiale eliberate de către angajatori sau asimilaţii acestora.