avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 391 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Drept penal - probleme serioase cu ... Schimb valutar - bani falsi
Discuție deschisă în Drept penal - probleme serioase cu dreptul

Schimb valutar - bani falsi

Buna ziua,

Va scriu pentru a va cere un sfat in urmatoarea situatie:
Sunt studenta si pentru anul universitar in curs am primit o bursa Erasmus la o universitate din Franta. Inainte de a pleca din tara, am mers la un birou de schimb valutar pentru a schimba o suma de bani din lei in euro (bineinteles, pentru a imi asigura cheltuielile din primele zile). Am primit de acolo o bancnota de 200 euro. Domnisoara mi-a spus ca "nu are marunt".

Am ajuns in Franta si, desigur, am mers la magazin sa imi fac cumparaturile. La casa mi s-a spus ca trebuie sa schimb banii in bancnote cu valori mai mici, pentru ca ei nu pot accepta sume asa de mari. Am intrat deci la o banca si am intrebat cum pot proceda. Mi s-a spus ca trebuie sa merg la Banca Frantei, agentia din orasul in care sunt eu. Zis si facut.
Numai ca acolo, surpriza: domnul de la ghiseu a luat bancnota, a cercetat-o, a mai chemat un coleg, a confirmat si mi-a explicat ca este falsa. Si ca, desigur, e nevoit sa o retina. Eu, de buna credinta, i-am spus ca am primit-o la schimbul valutar, in Romania, ca am platit pentru ea (i-am aratat si bonul fiscal), si l-am intrebat cum as putea sa imi recuperez totusi banii. Mi-a spus sa iau legatura cu biroul de schimb respectiv. A oprit bancnota, ceea ce era si normal, zic eu, in situatia asta, si mi-a dat un document prin care Banca declara ca a primit acea bancnota (cu serie si alte detalii) si ca a scos-o din circulatie. Si atat.

Intrebarea mea este: ce ma sfatuiti sa fac in momentul de fata? Am vreo posibilitate de a-mi recupera banii (de la biroul de schimb)? Mentionez ca eu sunt inca in Franta si trebuie sa raman aici 12 luni, conform contractului Erasmus, asa ca nu ma pot deplasa prea usor in tara.