avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 522 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... ancheta disciplinara
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

ancheta disciplinara

Buna seara
Sunt profesor si am o problema.
La sfarsitul acestui an scolar am fost tinta unei anchete desfasurata de inspectoratul scolar in urma unei sesizari depuse de un parinte, pentru ca nu aveam note trecute in catalog. Elevii aveau note din lucrari scrise si din probe practice, dar nu reusisem sa le trec in catalog. Aici recunosc ca am gresit.
Pasii intregii povesti au fost urmatorii:
1. Depunerea la ISJ de catre mama elevului a unei sesizari scrise. (Aici specific ca doamna respectiva este si secretara ISJ-ului care si-a inregistrat singura sesizarea :D). Mai precizez ca doamna respectiva nu a discutat niciodata in acest an scolar cu mine si nici nu a discutat cu conducerea scolii nemultumirile pe care le avea referitor la activitatea mea didactica inainte de depunerea sesizarii la ISJ.
2. La scoala s-a deplasat inspectorul teritorial care raspunde de scoala, a facut copii dupa catalog si dupa caietul propriu de notare unde aparea situatia fiecarui elev, mi-a cerut o declaratie, a discutat cu conducerea scolii si am primit un avertisment scris conform cu art 264 lit. a din legea 53/2003, Codul muncii si a insistat sa fiu dicutata si mustrata in Consiliul Profesoral. In declaratia pe care am dat-o am incercat sa-mi prezint activitatea la clasa, dar mi s-a spus ca in declaratie trebuie sa apara doar faptul ca nu aveam notele trecute in catalog. Am gresit ca nu am considerat suficient de grava problema si nu am insistat sa fie prezent liderul de sindicat.
3. Inspectorul a insistat sa renunt la orele predate la clasa respectiva, altfel se vor gasi si alti parinti care sa sustina demersul doamnei respective. In acel moment nu am vazut in actele inspectorului decat sesizarea doamnei respective, semnata doar de ea si cu nr de inregistrare. Nu mi s-a eliberat, desi am solicitat, o copie dupa sesizare si dupa nota de control pe care a intocmit-o inspectorul.
4. Dupa o luna, conducerea scolii a primit urmatoarea decizie a ISJ:
Catre,

In atentia conducerii unitatii scolare
Va aducem la cunostinta ca in urma anchetei efectuate ca urmare a petitiei formulate de un parinte al unui elev din si a cererii scrise elaborata de 16 parinti ai elevilor de la clasa ___ din unitatea scolara pe care o conduceti, s-a constatat ca observatiile facute de parinti in legatura cu activitatea didactica a ….. se confirma si in consecinta va rugam sa dispuneti inlocuirea domnisoarei profesoare din functia de diriginte si profesor la clasa mentionata mai sus.
5. M-am adresat in sfarsit sindicatului, iar liderul de sindicat mi-a spus ca nu are idee cum sa abordeze situatia. Si ceva ce mi s-a parut foarte ciudat – a spus ca nu trebuia sa am acces la aceasta decizie a ISJ si nu trebuia sa ajunga la mine. De ce nu, daca este vorba de mine si de cariera mea in aceasta hartie?
Ce pot sa fac?
Nu am mai avut probleme de acest tip, ma consider un profesor normal, nici mai bun, nici mai rau decat altii. Consider ca pentru a lua o asemenea decizie care afecteaza cariera unui om trebuie analizata intreaga activitate desfasurata, nu numai niste note netrecute la timp in catalog.
Va multumesc pentru orice sfat pe care mi-l puteti da.
Cel mai recent răspuns: godspeed , utilizator 15:36, 22 Iulie 2009
Sfatul meu este va apelati la serviciile unui avocat si sa atacati acea decizie in instanta!
Din cate cunosc eu legislatia,(statutul profesorilor)invatamantului, practic "functia " de diriginte nu exista (nu se inregistreaza in cartea de munca ) ci sunt niste ore suplimentare in baza carora se acorda drepturi banesti pentru activitatea de dirigentie, s-ar putea sa gresesc.......dar in orice caz nefiind vorba de o sanctiune disciplinara, nu au obigatia de a v-o comunica, dar puteti incerca printr-o adresa scrisa sa cereti scoli explicati pentru inlocuire, si daca raspunsul nu va multumeste mai departe inspectoratului , dar totul prin adresa scrisa, ........desi repet inlocuirea d-v din "functia " de diriginte nu este in acest caz o sanctiune ci mai degraba o decizie administrativa .....eu asa zic
Multumesc pentru raspuns.
Dar nu-mi este clar ce sa contest, in baza carei legi.
Toata situatia este absurda, decizia respectiva nu contine nici o lege in baza careia a fost emisa, asa cum apare in decizia cu avertismentul scris. Si pentru aceeasi fapta sunt sanctionata de mai multe ori: mustrare in consiliul profesoral, avertisment scris, decizia ISJ.
Tocmai acest aspect vi l-am detailiat mai sus, nu este o sanctiune inlocuirea d-v ca diriginte este o decizie admin. in consecinta tot ce puteti face este sa cereti explicatii in ceea ce priveste aceasta situatie, intai de la scoala mai apoi daca este cazul de la ISJ......Trebuia sa contestati in instanta de la inceput decizia de sanctionare ....
Ce consecinta a avut faptul ca nu erau trecute in acel moment notele in catalog ?
Nu cunosc sistemul in mod direct , dar asa cum ati expus , imi pare o sanctiune prea severa raportat la fapta .

Alte discuții în legătură

Traiasca invamantul romanesc andre10191 andre10191 Lucrez in invatamant si am urmatoarea problema: Acum 2 saptamani am formulat o sesizare catre directoarea scolii in care functionez ( in aceeasi zi am fost ... (vezi toată discuția)
Cadru didactic ony172005 ony172005 Am nevoie si eu un pic de ajutor, cum as putea sa dau si eu in judecata un director de scoala pentru nerespectarea metodologiei invatamantului? Tin sa mai ... (vezi toată discuția)
Comisia de cercetare disciplinara ionigeo ionigeo Sunt cadru didactic auxiliar la un liceu. Dupa parerea directorului, care nu este si a mea, am incalcat disciplina muncii. Cine propune comisia de cerecetare ... (vezi toată discuția)