avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 529 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Cadru didactic
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Cadru didactic

Am nevoie si eu un pic de ajutor, cum as putea sa dau si eu in judecata un director de scoala pentru nerespectarea metodologiei invatamantului? Tin sa mai adaug ca sunt profesor cu jumatate de norma din cauza lui si nu dispun de o suma imensa ca sa imi permit sa platesc un avocat? Si nici inspectoratul nu ma ajuta ca sunt mana in mana.
Va rog ajutor?????#-o
Cel mai recent răspuns: ony172005 , utilizator 18:14, 5 Octombrie 2009
Legea nr. 128 din 12 iulie 1997 privind Statutul personalului didactic prevede la art. 115 si 116 :
ART. 115
Personalul didactic de predare, personalul didactic auxiliar, precum şi cel de conducere, de îndrumare şi de control din învăţământ răspund disciplinar pentru încălcarea îndatoririlor ce le revin potrivit contractului individual de munca, precum şi pentru încălcarea normelor de comportare care dauneaza interesului învăţământului şi prestigiului instituţiei.
ART. 116
Sancţiunile disciplinare, care se pot aplica personalului prevăzut la art. 115, în raport cu gravitatea abaterilor, sunt:
a) observatie scrisă;
b) avertisment;
c) diminuarea salariului de baza, cumulat, când este cazul, cu indemnizaţia de conducere, de îndrumare şi de control, cu pana la 15%, pe o perioada de 1-6 luni;
d) suspendarea, pe o perioada de pana la 3 ani, a dreptului de înscriere la un concurs pentru ocuparea unei funcţii didactice superioare sau pentru obţinerea gradelor didactice ori a unei funcţii de conducere, de îndrumare şi de control;
e) destituirea din funcţia de conducere, de îndrumare şi de control din învăţământ;
f) desfacerea disciplinară a contractului de munca.
Dvs. adresati sesizarea Dvs. scrisa Colegiului de disciplina de pe langa Inspectoratul Scolar competent, facand o descriere a abaterilor pe care sustineti ca le-a facut directorul Dvs.de la normele legale incidente si solicitati efectuarea cercetarii disciplinare si propunerea sanctiunii, in functie de gravitatea abaterii, de catre inspectorul scolar general.

In paralel, daca avetii dubii asupra obiectivitatii deciziilor inspectoratului, puteti depune sesizarea si la Colegiul Central de Disciplina de la nivelul Ministerului Educatiei, comisie care functioneaza in baza Ordinului nr. 847 / 2007 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea, funcţionarea şi atribuţiile Colegiului Central de Disciplină de la nivelul Ministerului Educaţiei şi Cercetării şi ale colegiilor de disciplină de la nivelul inspectoratelor şcolare.

Sper ca aveti dovezi pertinente si suficiente pentru a va fundamenta plangerea. Succes.
Multumesc de ajutor, dovezi in mare nu am asa multe insa vreau sa reclam ca domnul director tine un necalificat pe post, in timp ce eu calificat stau cu jumatate de norma? Nu mi se pare corect?:((#-o
Si daca depun reclamatii raspunsul vine tot in 30 de zile sau mai mult?
Multumesc anticipat
ART. 122 din aceeasi lege 128:
"(1) Cercetarea propunerii de sancţionare şi comunicarea deciziei se fac în termen de cel mult 30 de zile de la data constatării abaterii, consemnată în condica de inspecţii sau la registratura generală a unităţii şcolare ori a instituţiei de învăţământ superior, după caz. Persoanei nevinovate i se comunica în scris inexistenta faptelor pentru care a fost cercetata."

Posturile vacante/suspendate ar trebui corect raportate inspectoratului. Inspectoratul, la randul lui, ar trebui sa aiba o evidenta clara a catedrelor pe baza atributiilor de inspectie pe care le au asupra institutiilor de invatamant di competenta lor teritoriala. Raspunderea mi se pare solidara.

Ca o paranteza, am cunoscut profesori suplinitori cu alta pregatire decat cea de specialitatea catedrei care isi faceau treaba mai bine decat calificatii. Dar legea e lege. :)
godspeed a scris:

ART. 122 din aceeasi lege 128:
"(1) Cercetarea propunerii de sancţionare şi comunicarea deciziei se fac în termen de cel mult 30 de zile de la data constatării abaterii, consemnată în condica de inspecţii sau la registratura generală a unităţii şcolare ori a instituţiei de învăţământ superior, după caz. Persoanei nevinovate i se comunica în scris inexistenta faptelor pentru care a fost cercetata."

Posturile vacante/suspendate ar trebui corect raportate inspectoratului. Inspectoratul, la randul lui, ar trebui sa aiba o evidenta clara a catedrelor pe baza atributiilor de inspectie pe care le au asupra institutiilor de invatamant di competenta lor teritoriala. Raspunderea mi se pare solidara.

Ca o paranteza, am cunoscut profesori suplinitori cu alta pregatire decat cea de specialitatea catedrei care isi faceau treaba mai bine decat calificatii. Dar legea e lege. :)


Multumesc de raspuns, oricum in zilele noastre nu se mai pune accent pe performantele care le obtine un cadru didactic cu 20 de ani vechime necalificat, ci se cauta diploma, nu zic ca sunt perfecta dar doar din greseli poti invata.:sorry::sorry::((

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Traiasca invamantul romanesc andre10191 andre10191 Lucrez in invatamant si am urmatoarea problema: Acum 2 saptamani am formulat o sesizare catre directoarea scolii in care functionez ( in aceeasi zi am fost ... (vezi toată discuția)
Ancheta disciplinara mihaela_h mihaela_h Buna seara Sunt profesor si am o problema. La sfarsitul acestui an scolar am fost tinta unei anchete desfasurata de inspectoratul scolar in urma unei ... (vezi toată discuția)
Profesor necalificat sfmaria sfmaria perioada in care am lucrat ca profesor necalificat se considera vechime in invatamant? (vezi toată discuția)