avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 529 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Cadru didactic
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Cadru didactic

Am nevoie si eu un pic de ajutor, cum as putea sa dau si eu in judecata un director de scoala pentru nerespectarea metodologiei invatamantului? Tin sa mai adaug ca sunt profesor cu jumatate de norma din cauza lui si nu dispun de o suma imensa ca sa imi permit sa platesc un avocat? Si nici inspectoratul nu ma ajuta ca sunt mana in mana.
Va rog ajutor?????#-o
Cel mai recent răspuns: ony172005 , utilizator 18:14, 5 Octombrie 2009
Legea nr. 128 din 12 iulie 1997 privind Statutul personalului didactic prevede la art. 115 si 116 :
ART. 115
Personalul didactic de predare, personalul didactic auxiliar, precum şi cel de conducere, de îndrumare şi de control din învăţământ răspund disciplinar pentru încălcarea îndatoririlor ce le revin potrivit contractului individual de munca, precum şi pentru încălcarea normelor de comportare care dauneaza interesului învăţământului şi prestigiului instituţiei.
ART. 116
Sancţiunile disciplinare, care se pot aplica personalului prevăzut la art. 115, în raport cu gravitatea abaterilor, sunt:
a) observatie scrisă;
b) avertisment;
c) diminuarea salariului de baza, cumulat, când este cazul, cu indemnizaţia de conducere, de îndrumare şi de control, cu pana la 15%, pe o perioada de 1-6 luni;
d) suspendarea, pe o perioada de pana la 3 ani, a dreptului de înscriere la un concurs pentru ocuparea unei funcţii didactice superioare sau pentru obţinerea gradelor didactice ori a unei funcţii de conducere, de îndrumare şi de control;
e) destituirea din funcţia de conducere, de îndrumare şi de control din învăţământ;
f) desfacerea disciplinară a contractului de munca.