avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 903 soluții astăzi

Creștem împreună! Datorită vouă, comunitatea avocatnet.ro a înregistrat 12,8 milioane de vizite în primele 7 luni din 2025.

Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Suspendare contract
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Suspendare contract

Buna ziua.Eu sunt insarcinata in 16 saptamani si de 7 saptamani sunt in concediu medical. Din motive medicale doctorita a spus sa nu mai merg la lucru si voi intra in concediu de risc maternal. Sefa mea, mi-a spus ca trebuie sa fac o declaratie pt suspendarea contract de munca, ca sa poata angaja pe altcineva in locul meu. Intrebarea mea este daca sunt nevoita sa fac declaratia respectiva sau se poate suspenda automat contractul? Imi este teama sa nu aiba repercursiuni impotriva mea ( a contractului meu de munca) daca fac eu declaratia. Multumesc.
Cel mai recent răspuns: crinadaniela , utilizator 15:38, 4 Decembrie 2015
Art. 50.C.mun.
Contractul individual de munca se suspenda de drept in urmatoarele situatii:
a) concediu de maternitate;
b) concediu pentru incapacitate temporara de munca;
....

Suspendarea c.i.m.ca urmare a acordarii concediului de risc maternal nu este prevazuta in Codul Muncii.

Fiind vorba despre un concediu medical, consider ca acesta se incadreaza in prevederile art.50 lit.b C.mun., situatie in care suspendarea opereaza in virtutea legii si nu ca urmare initiativei salariatului sau a angajatorului.

Pentru a nu va crea probleme la locul de munca, puteti face acea solicitare si sunt tare curios ce articol va invoca pentru suspendare.
Eu am gasit ceva articole ce fac referire la angajarea altei persoane in locul meu. Ar fi pe
site-ul acesta: [ link extern ]
Dar nu am gasit o lege in care sa mentioneze ca eu ca si angajata pot sa fac declaratia respectiva. Sefa mi-a spus ca fara acea declaratie, ea nu poate sa faca referat pt scoaterea postului.