Buna ziua
daca societatea A vinde un punct de lucru catre societatea B, iar in contractul incheiat intre parti, este trecuta preluarea atat a tuturor bunurilor cat si a salariatilor societatii A, salariatii trebuie informati in scris despre acest lucru? este suficienta o informare verbala intr-o sedinta comuna, urmand ca salariatii sa inceteze la A contractul cf 55 b si redeschidere cim la soc. B cu respectarea codului muncii,bineinteles.
Multumesc
Nici Codul Muncii nici Directiva 2001/23 care reglementează transferul de întreprindere nu menționează că ar fi necesară o informare în scris. Totuși, pentru a se putea dovedi că angajații au fost informați cu privire la toate aspectele menționate de Directiva europeană, o informare scrisă ar fi mai utilă.
Legea nr.67/2006 privind protectia drepturilor salariatilor in cazul transferului intreprinderii, al unitatii sau al unor parti ale acestora
Art. 12
(1) Cedentul si cesionarul vor informa in scris reprezentantii salariatilor proprii sau, in cazul in care acestia nu sunt constituiti ori desemnati, pe salariatii proprii, cu cel putin 30 de zile inainte de data transferului, cu privire la:
a) data transferului sau data propusa pentru transfer;
b) motivele transferului;
c) consecintele juridice, economice si sociale ale transferului pentru salariati;
d) masurile preconizate cu privire la salariati;
e) conditiile de munca si de incadrare in munca.
(2) Obligatia de informare prevazuta la alin. (1) se va aplica indiferent daca deciziile rezultate din transfer sunt luate de cesionar sau de o intreprindere care exercita controlul asupra acestuia.
Legislatia muncii
bebev3
anumite servicii din firma au fost externalizate si odata cu ele si salariatii.firma care a externalizat a adus la cunostinta salariatilor ca de la data de ... (vezi toată discuția)