avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 432 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Solicitare cheltuieli bloc
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Solicitare cheltuieli bloc

Buna seara si sarbatori fericite tuturor ,

Am solicitat in repetate randuri , mai intai verbal si apoi in scris , administratorului de bloc sa-mi puna la dispozitie o copie de pe tabelul de cheltuieli si s-a iscat o stare tensionala intre mine si respectiva persoana , fapt care a genarat ca sa am o restanta de 219 lei cumulata pe mai multe luni calendaristice din anul 2015. Dupa ce am solicitat in scris copiile , le-am primit , iar cand am vrut sa achit , administratorul a refuzat sa-mi treaca pe chitanta toate lunile pentru care este achitata suma respectiva, motivand ca nu are timp pentru asa ceva si ca nu este necesar sa platesc ( suna ca o amenintare , iar in ultima perioada , am mai auzit mediatizate cazuri in care pentru o restanta modica , proprietarii au ramas fara proprietate ) . Nu locuiesc la adresa respectiva si ma aflu in situatia de a nu stii cum sa procedez , ca sa platesc , sa nu incalc legea si totodata sa am certitudinea ca stiu exact pe ce dau banii. Va rog sa ma ajutati cat mai urgent cu un raspuns . Multumesc anticipat !
Cel mai recent răspuns: elga50 , moderator 05:06, 27 Decembrie 2015
Administratorul poate sa faca un mic efort ca sa va faca pe plac.
1-Reprezentantul legal al asociatiei de proprietari este presedintele de asociatie care reprezinta si apara interesele asociatiei si ale membrilor propretari in relatiile cu tertii,inclusiv in instanta de judecata
2-Administratorul de imobil este angajatul asociatiei de proprietari cu limita de competenta de executie hotarari ale adunarii generale,decizii ale presedintelui si ale comitetului executiv
3-Nu exista dispozitie in vigoare care sa prevada dreptul proprietarului de a solicita si obligatia asociatiei de a pune la dispozitie copii ale documentelor asociatiei de proprietari
4-Pentru a va informa concret despre drepturile si obligatiile proprietarilor ,ale reprezenatntilor asociatiei de proprietari,parcurgeti disp L nr 230/2007 si HG nr 1588/2007
5-Daca nu locuiti la adresa respectiva,este greu sa am certitudinea ca stiu exact pe ce dau banii.
Aveti posibilitatea sa achitati obligatiile lunare de intretinere fie apeland la vecini,fie prin mandat postal cu confirmare de primire
ANGADALI a scris:

Am solicitat..sa-mi puna la dispozitie o copie de pe tabelul de cheltuieli

Lista de plata o puteati consulta la afisierul scarii sau asociatiei si nu era nevoie de o copie. Eventual puteati sa-i faceti o poza si o studiati acasa.
Inteleg ca primind acele copii, nu ati avut obiectii asupra sumelor repartizate si-ati venit la asociatie sa achitati. Daca suma ce o achitati corespunde cu cea de pe lista de plata, casierul completeaza aceasta suma pe chitanta, cxu numar, data... si la explicatii poate sa scrie "cheltuieli intrtinere", "restante", penalizari sau ce o mai fi reprezentand sumele si totul e in regula. Dar daca vreti sa se scrie pe chitanta fiecare luna cu fiecare fel de cheltuiala mi se pare fara rost atat timp cat aveti listele de plata in mana. iar acea persoana trebuie sa munceasca poate cateva ore casa scrie sumele aferente pe fiecare luna, pe fiecare fel de cheltuiala...
Pentru ce?
Dumneavoastra stiti pe ce dati banii pentru ca aveti defalcate sumele pe lista de plata.

Daca merg la un depozit si cumpar 20 de produse pe o factura, cand achit numerar mi se elibereaza o singura chitanta cu suma totala de pe factura cu explicatia ca suma reprezinta contravaloarea facturii XXX.
Daca faca plata prin banca, achit suma la fel o singura data chiar daca pe factura am 20 de pozitii. Pe ordinul de plata nu se trece fiecare produs cumparat.
Dumneavoastra aveti explicatiile, sumele defalcate pe lista de plata care are informatiile similare unei facturi.

Mai incercati cu banii in mana si nu mai solicitati altceva. Sau platiti prin banca suma care o stiti de pe ultima lista de plata afisata si-ati rezolvat problema.

@ANGADALI
Suma pe care o aveti de plata constituie restante la lunile despre care vorbiti, asa incat administratorul la casierie, cu lista in fata si fara alte documente, va poate scrie pe chitanta - la explicatii - ca acea suma reprezinta restante. O data achitata suma, veti ajunge cu plata la zi si nu conteaza din ce anume e compusa acea suma.

Pe de alta parte, ca sa va scrie pe chitanta cheltuieli luna X ar fi trebuit sa platiti in termenul de plata pentru acea luna, adica sa fie plata curenta.

Faceti ce v-a spus @adriantot si nu mai complicati inutil lucrurile, mai ales ca v-ati si lamurit!

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Dovada chitanta ContSters61634 ContSters61634 Salut. Am o mica nedumerire. Chitanta care atesta plata intretinerii pe ultima luna dovedeste si platile pe lunile anterioare? Atunci cand trebuie sa ... (vezi toată discuția)
Chitanta cheltuieli Tarzan2012 Tarzan2012 Buna ziua, Ce va spun mai jos este este o intrebare pe care mi-a pus-o o persoana. Locuieste la bloc,plateste lunar intretinerea,insa in ultima clipa,are ... (vezi toată discuția)
Incarcare nejustificata la intretinere patty37 patty37 sper sa ma poata indruma cineva ce trebuie sa fac....in anul 2008(martie) am fost somata de catre o firma de recuperari ca in termen de 15 zile sa-mi achit ... (vezi toată discuția)