avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 588 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Problema fondului de rulment
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Problema fondului de rulment

Buna ziua.

La sfarsitul anului 2015, mai precis pe 30 octombrie, am achizitionat un apartament. In momentul semnarii contractului, fostul proprietar a prezentat un document care atesta ca la data vanzarii apartamentului nu are datorii catre bloc (?) - banuiesc ca se refera la restante la intretinere.
Fostii proprietari au mai locuit in apartament pana la sfarsitul lunii noiembrie, si de la inceputul lui decembrie locuiesc eu acolo.
Problema mea este urmatoarea: la mijlocul lunii decembrie s-a afisat intretinerea, moment in care eu am constatat ca exista restante la intretinere pentru lunile septembrie si octombrie. Asta inseamna ca, la vanzarea apart. fostii proprietari aveau datorii sau, daca la data vanzarii apartamentului nu fusese afisata intretinerea pe septembrie, documentul acela este in regula?

Apoi, cine ar trebui sa achite intretinerea respectiva? Fostii proprietari sau eu? Administratorul mi-a spus si ca exista posibilitatea ca el sa achite intretinerea respectiva din fondul de rulment ( al apartamentului), dar sunt curioasa ... cine trebuie apoi sa acopere diferenta aia in fondul de rulment?

Presupunand ca fondul de rulment trebuie sa fie de 500 Ron ( e o preesupunere) si suma datorata ar fi de 500 de lei, eu va trebui sa contribui cu aceasta suma pentru fondul de rulment?

Multumesc anticipat pentru raspuns.

O zi frumoasa. :)
Cel mai recent răspuns: Adriantot , moderator 14:00, 7 Ianuarie 2016
Administratorul are dreptate si procedeaza corect.

Fondul de rulment este al proprietarului in sensul ca el il depune si, atunci cand pleaca din asociatie, cum e cazul vechiului proprietar, i se returneaza suma depusa de-a lungul timpului, urmand ca noul proprietar sa-si depuna propria suma la fondul de rulment.

Cand i s-a eliberat adeverinta, la acel moment, vanzatorul isi achitase tot ce era cosemnat pe lista, dar urmau sa apara cheltuielile perioadei cat a mai stat in apartament despre care inca nu se stia cat va fi.
Dar, administratorul a pastrat fondul de rulment al vanzatorului, urmand ca din aceasta suma sa stinga datoria aparuta ulterior eliberarii adeverintei, astfel incheind situatia vechiului proprietar.

Dv. va veti achita la asociatie propriul dv. fond de rulment care, in caz ca veti vinde vreodata, se va proceda similar cum s-a procedat cu vanzatorul in cazul dv.
La data vanzarii nu avea restante dar lista de plata era cu doua lun in urma.
Fondul de rulment care functioneaza ca o garantie are tocmai rolul de a acoperi cheltuielile din cele doua luni ramase in suspensie.

Fondul de rulment vechi se restituie astfel fostului prorietar iar dumneavostra trebuie sa participati la constituirea noului fond de rulment.
danielamrom a scris:

Fostii proprietari au mai locuit in apartament pana la sfarsitul lunii noiembrie, si de la inceputul lui decembrie locuiesc eu acolo.
........
Asta inseamna ca, la vanzarea apart. fostii proprietari aveau datorii sau, daca la data vanzarii apartamentului nu fusese afisata intretinerea pe septembrie, documentul acela este in regula?
Apoi, cine ar trebui sa achite intretinerea respectiva? Fostii proprietari sau eu?

Fostul proprietar este dator catre asociatie cu toate cheltuielile pana la data vanzarii. Data este consemnata in contractul de vanzare-cumparare. De regula daca data vanzarii e dupa jumatatea lunii, fostul proprieatr plateste intreaga luna iar daca vanzarea s-a facut inainte de jumatatea lunii, noul proprietar acita intreaga luna. Dar acest aspect poate fi si la intelegere intre cele doua parti. La asociatie achita doar unul din proprietari si nu ambii, pe acea luna in care s-a facut tranzactia.
Dupa ce s-a semnat actul, chiar daca vechiul proprietar mai locuieste acolo, la intelegere cu noul proprietar inca o luna, doua, trei..., obligatiile sunt in sarcina noului proprietar.
Si, asa cum s-a spus mai sus fiecare proprieatr (nou sau vechi) achita fondul sau de rulment si acesta se poate retrage sau poate acoperi debitele la vanzarea apartamentului.


~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Fond rulment, proaspat proprietar aditza26 aditza26 Luna trecuta am semnat actele pentru un apartament, astfel am devenit proprietar. Dupa toate aranjamentele cu fostul proprietar, acesta m-a intrebat cum ... (vezi toată discuția)
Restante la intretinere ale fostului proprietar mireille_ngu mireille_ngu Am cumparat acum aproape 2 ani un apartament in care inca nu ne-am mutat. In contractul de vz-cump se stipuleaza un termen de 2 luni de la data incheierii ... (vezi toată discuția)
Apartament vandut cu datorii la intretinere cris_nedelcovici cris_nedelcovici Avem urmatoarea situatie: In luna februarie se cere adeverinta - nu erau restante la acea data. In 15 aprilie, in contractul de vanzare-cumparare se ... (vezi toată discuția)