In primul rand ,vreau sa salut, pe toti utilizatorii.
Sunt client ASTRA ASIGURARI ,avand polita FULL CASCO.
In urma unui accident auto (din vina fiului meu ,care conducea autoturismul) ,am mers la un constatator Astra ,pentru deschiderea dosarului de dauna. Reprezentantul Astra ,face constatarea ,intocmeste dosarul de dauna si imi inmaneaza o lista cu service-uri agreate de Astra . Citesc lista si constat ,ca reprezentanta marcii autoturismului meu nu este in lista (masina fiind in garantie ,riscam pierderea garantiei ptr. piesele ce necesitau demontare sau inlocuire).
Imi arat nedumerirea (ptr.ca fusesem asigurat de reprezentanta ,ca au decontare directa ) si dau explicatii despre garantie si asigurarea data de reprezentanta (cu privire la decontarea directa cu cei de la astra ) .
Duc masina la service-ul reprezentantei ,iar cei de acolo ,constata ca doua bandouri de la usi nu pot fi refolosite si o janta nu poate fi reabilitata din punct de vedere al aspectului .Ca atare service-ul,trimite un e-mail ,catre reprezentantul Astra ,iar acesta ,isi da prompt acordul de inlocuire a pieselor respective (tot prin e-mail) .
Masina intra in reparatie si in 9 zile este gata ,iar cei de la service trimit asiguratorului devizul (prin e-mail). Dupa 5 zile se mai trimite odata devizul si dupa inca o zi se trimite iar. Reprezentantul Astra ,se face ca ploua . Cei de la service ,imi sugereaza ,sa iau personal legatura cu agentul constatator de la Astra . Iau telefonul si dupa aproximativ trei ore de insistenta mi se raspunde ,la telefon. Expun problema cu devizul si acesta (agentul Astra) ,dupa ce se arata mirat de e-mail ,verifica in PC si il gaseste ,apoi imi spune :"....sa vorbesc cu seful ,ca nu prea avem voie ,sa dam acordul daca nu avem contract cu service-ul..." si a ramas sa imi dea raspunsul maine .
INTREBARILE ,la care va rog sa-mi raspundeti ,sunt :
-Are asiguratorul dreptul ,sa-mi impuna anumite service-uri ?
-Daca "seful" ,ii da dispozitie constatatorului Astra sa nu aprobe devizul ,cum trebuie sa procedez ptr. a rezolva problema (tinand cont ,ca service-ul nu-mi elibereaza masina ,fara acceptul Astra sau bani de la mine)
-Cat timp permite legea ,ca Astra sa tergiverseze finalizarea povestii ?
-Sugestii ?
La finalul conditiilor din polita, capitolul final, gasiti modul in care se rezolva litigiile.Dar pana atunci, mai aveti si posibilitatea de a contacta Centrala de la Buc.(presupun), la Serv Juridic- direct(puteti folosi si e-mail daca exista site), pentru a starni valuri cat mai mari;)
Succes!
Mulyumiri
Imi pare excelenta ,ideea cu valurile ,asa voi face
Cat despre litigii ,este prevazut in conditiile politei ,ca se solutioneaza in justitie.Fapt care nu ma tenteaza ,tinand cont ca pana la pronuntare ,masina ar trebui sa stea in service (si poate le vine si alora ideea, de a ma pune sa platesc parcarea)
Cu stima
Asiguratorul nu poate impune un anumit service pentru repararea autoturismului.
Daca societatea de asigurare nu are contract cu respectivul service acesta nu achita direct contravaloarea reparatiei.
o varianta posibila este depunerea documentatiei privind contravaloarea reparatiei. Societatea de asigurare are la dispozitie 15 zile pentru plata despagubirii. In caz contrar puteti solicita penalitati de intarziere de 0,1% pe zi de intarziere.
Succes!!!
Asiguratorul nu poate impune un anumit service pentru repararea autoturismului.
Daca societatea de asigurare nu are contract cu respectivul service acesta nu achita direct contravaloarea reparatiei.
o varianta posibila este depunerea documentatiei privind contravaloarea reparatiei. Societatea de asigurare are la dispozitie 15 zile pentru plata despagubirii. In caz contrar puteti solicita penalitati de intarziere de 0,1% pe zi de intarziere.
Succes!!!
Suntem in situatia unei polite CASCO si nu RCA.In acest caz nu functioneaza normele CSA ci obligatiile asumate prin polita, care pot fi diferite privind termenul de plata si penalitatile.Totodata, exista la unii asiguratori polite prin care se acorda facilitati (prime reduse,alte servicii gratuite,etc.) conditia impusa fiind reparatiile efectuate la service-urile agreate.