Aveti sanse foarte mari daca veti initia un proces, cat timp facturile sunt acceptate la plata si aveti si un contract incheiat cu firma debitoare.
Un proces insa va dura cel putin cateva luni, intrucat exista si posibilitatea de a formula cai de atac. Dupa finalizarea procesului, hotararea judecatoreasca trebuie investita si apoi pusa in executare.
Oricum, este cea mai buna posibilitate pe care o aveti, cu cat asteptati mai mult cu atat va fi mai de durata procesul.
Apelati la un avocat pentru a demara cat mai repede procesul.
Buna ziua! In primul rand tin sa multumesc celor care mi-au raspuns la intrebari si sa mai fac unele precizari.Legat de formalitatile care existau intre noi ca firma si firma importatoare,in mod normal trebuia sa existe un contract (care a fost semnat in primul an de colaborare,in anul doi am trimis contractul la semnat dar nu mai mi-a parvenit niciun exemplar semnat de ei, ca in acest an sa nu se mai ceara semnarea de contracte ci doar acordul nostru prin email.Procedura era urmatoarea,eram contactati telefonic de catre cumparatorii de aparate de aer conditionat,la magazinele care vindeau aceste aparate existand o lista data de catre firma importatoare cu firmele acreditate sa faca aceste instalari (aceasta lista figurand si pe certificatele de garantie a fiecarui produs)deci consider ca desi nu am semnat acest contract in acest an faptul ca aparem ca firma acreditata ne da drepturile depline.Noi programam beneficiarii ,intr-o anumita zi la o anumita ora ,ptr. instalare. Executam instalarea,completam certificatul de garantie cu datele noastre ca instalatori,urmand ca in caz de aparitie a unor probleme legate de functionarea aparatului sa fim contactati si sa remediem defectiunea.PE langa completarea garantiei se mai facea un proces verbal de instalare in forma tipizata ceruta de firma importatoare,in care se specifica date cu privire la provenienta,data,modelul,date personale ale beneficiarului si firma care a executat instalarea,daca au fost defectiuni constatate,ce materiales-au folositetc.Cu aceste PV,si cu un centralizator tot in forma tipizata(pe care il trimiteam prin email ptr. confirmarea platilor ),inpreuna cu o copie dupa factura aparatului si a certificatului de garantie,in momentul can aveam "bun de plata (pe email),faceam o factura ce avea valoarea montajelor executate trecute pe tabelul respectiv,si impreuna cu o copie de pe PV de instalare,copie dupa factura si garantia aparatelor,ne duceam si le predam la directorul service a firmei importatoare,Acesta ori ne semna de primire pe duplicatul facturii,ori in cazul cand nu era disponibil o persoana din cadrul serviciului respectiv ne punea o stampila a serviciului pe duplicatul facturii.Ulterior se facea platile in intervale de la cateva zile pana la maxim 2 saptamani.Mentionez ca inaintea problemei care sa ivit acum,am mai avut o factura la plata care a fost onorata(deci este vorba de anul acesta nu de anii trecuti) Mai mentionez ca nu sa pus niciun moment problema ca nu se fac plati ptr. ca nu am avea un contract semnat,mai ales ca nimeni nu ar tiparii certificate de garantie cu numele firmei noastre si date de contact daca nu am fi fost acreditati sa facem aceste instalari.Vreau sa spun ca magazinele vanzatoare sunt in numar foarte mare pornind de la supermarketuri(toate)si terminand cu magazine online.Toate avand lista cu numele firmei si datele de contact date de catre firma importatoare.