Media Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 307 soluții astăzi

Conferință avocatnet.ro: Recalificările fiscale - riscuri pentru companii. Lectori: EY România. Marți, 19 Octombrie, ora 11:00. Rezervă loc și participă → 

Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Auditare financiara a asociatiei
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Auditare financiara a asociatiei

Buna ziua
Un proprietar din cadrul asociatiei doreste sa intreprinda pe cheltuiala sa un audit financiar privat. Intrebarea este daca are acest drept sau auditul se face de catre o institutie, in ce conditii si pe ce perioada in urma?
Cel mai recent răspuns: abeonaaudit , utilizator 14:03, 16 Iunie 2016
Auditul juridic financiar, se poate face pe cheltuiala proprie, dar cu acordul presedintelui si comitetul executiv. Contabilitatea este in atributiile administratorului asociatiei care este angajatul asociatiei si este subordonat acesteia. Trebuie sa fii foarte sigur ca administratorul- contabil a facut ceva ilegal/ are greseli contabile/ furt din banii membrilor asociati. Auditul autorizat si independent este raspunzator direct pe semnatura si stampila sa si prestatia d-lui este foarte scumpa. La noi in asociatie s-a facut asta in urma multiplelor vociferari a unui carcotas care a avut influiente in randul membrilor asociati. Sa facut auditul pe cheltuiala asociatiei pentru a se inceta carcotelile de orice fel. Dar.., administratorul a fost acoperit cu votul AG in care a prezentat cheltuieli pe anul in curs aprobate si votate
, reparatiile au fost facute cu deviz de lucrari, contract negociat si receptie finala.Cheltuieli de administrare calculat la virgula. Raportul expertului independent juridic contabil a iesit excelent si fara vre-o chichita cat de mica. Dupa ce au dat banii, oamenii s-au intrebat pe buna dreptate;'' pentru un carcotas, am cheltuit atatia bani, ca expertul sa ne spuna ca avem un administrator excelent""?. Asta inseamna ca trebuie sa fii foarte sigur ca ceva se intampla cu administrarea banilor dvs. de catre administrator. Auditul se face de catre firma autorizata sau persoana fizica autorizata- expert juridic contabil. Auditul se poate face inclusiv de la infiintarea asociatiei. La noi s-a facut de la data numirii administratorului ''carcotat pe la toate colturile blocului'', adica 6 ani. Costurile prestatiei difera de complexitatea muncii d-lui,care o va gasi pe parcusul verificarii, care poate fi intre 2000- 3000 lei, sau mai mult. Numai ca persoana fizica care cere auditul pe cheltuiala lui, poate sa plateasca si administratorului daune morale si stres..., La noi, asociatia a dat administratorului o prima de 1000 lei.
Ultima modificare: Miercuri, 15 Iunie 2016
dorina27, utilizator
lungdan a scris:
Un proprietar din cadrul asociatiei doreste sa intreprinda pe cheltuiala sa un audit financiar privat. Intrebarea este daca are acest drept sau auditul se face de catre o institutie, in ce conditii si pe ce perioada in urma?

Are tot dreptul si ar trebui sa-i multumiti ca o face pe cheltuiala lui. Asa cum s-a spus mai sus, este in avantajul celor ce conduc si administreaza asociatia sa se faca verificare atat timp cat sunt corecti si nu-i costa nimic.

Problema e ca in calitate de presedinte al asociatiei am descoperit probleme in legatura cu intarzierea platilor la furnizorii de utilitatati de catre administrator. Acesta din urma solicita audit propriu platit de el. Ca sa ce, sa aranjeze sa iasa bine , sa-si acopere problemele?
de regula aceste verificari se fac de un expert contabil autorizat, nu de oricine. respectivul trebuie sa intocmeasca un raport de expertiza, pe care sa si-l asume. cand gasiti expertul cereti-i ca in raportul de expertiza sa verifice inclusiv, fond de reparatii, fond de rulment. cautati dvs un expert si atunci nu e nicio problema. costurile sunt pe masura. noi am platit 1,5 lei/apartament/luna verificata.
lungdan a scris:
Problema e ca in calitate de presedinte al asociatiei am descoperit probleme in legatura cu intarzierea platilor la furnizorii de utilitatati de catre administrator.

Care este cauza intarzierii platilor catre furnizori? Nu au fost bani suficienti in casa sau in contul bancar?
Platile ce se fac de catre administrator, se fac numai cu aprobarea presedintelui! Ati dispus, ati aprobat aceste plati?

Alte discuții în legătură

Presedinte nou asociatie proprietari - probleme dupa decesul adminstratorului cipex cipex Buna ziua, in urma decesului administratorului/casier al asociatiei de proprietari din care fac parte au aparut urmatoarele situatii: - s-a constatat ca nu ... (vezi toată discuția)
Cine plateste o expertiza refuzata? mitu eugenia mitu eugenia buna ziua, va rog mult daca poate cineva sa-mi spuna si mie ce am de facut in urmatoarea situatie: - am fost administrator la un bloc pana in ... (vezi toată discuția)
Fond de rulment ema.1 ema.1 Buna seara. Ma confrunt cu urmatoarea problema: administratorul blocului in care locuiesc este un tip descurcaret. Intotdeauna a gasit portite sa achite ... (vezi toată discuția)