Media Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 366 soluții astăzi

Conferință avocatnet.ro: Noile reguli de TVA aplicabile în comerțul online - Probleme și soluții. Lectori: Viboal FindEx. Joi, 21 Octombrie, ora 11:00Rezervă loc și participă → 

Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Presedinte nou asociatie proprietari - probleme dupa ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Presedinte nou asociatie proprietari - probleme dupa decesul adminstratorului

Buna ziua,
in urma decesului administratorului/casier al asociatiei de proprietari din care fac parte au aparut urmatoarele situatii:
- s-a constatat ca nu au fost platite facturile la furnizori,
- lipsesc fondurile de rulment si reparatii
- vechiul presedinte spune "nu stiu nimic" si-a dat demisia si acum incercam sa facem "lumina" . La nivel de asociatie am ales alt comitet care a decis impreuna cu ceilalti membrii sa angajam o firma care sa faca aceste servicii .
INTREBARI:
-ce acte tb sa ne predea vechiul presedinte ? ne asteptam ca acel "nu stiu nimic" sa devina "nu mai am nimic" pentru ca a venit la sedinta cand a spus ca si-a depus demisia cu o punga in care spunea ca sunt toate actele asociatiei si sa le luam. L-am refuzat spunandu-i ca actele vor fi luate doar cu un Proces Verbal insa nu stim cum sa procedam LEGAL( ce TREBUIE sa predea, nu ce VREA dumnealui sa predea!? )
- noul presedinte ales poate sa functioneze faca a avea Cartea de imobil si celelate mijloace pentru a reprezenta Asociatia?
Firma care va fi cel mai probabil aleasa este cea care s-a angajat sa faca si un audit ptr ultimii ani ai activitatii asociatiei. Poate in acel moment ca noului presedinte sa i se "impute" ceva din nenumaratele nereguli constatate? (in ideea in care vechiul presedinte va spune ca el a predat totul in ordine???!!!
Cu multumiri anticipate
Cel mai recent răspuns: ynocentta , utilizator 09:28, 19 Iunie 2017
Este hilara situatia prezentata,avand in vedere ca activitatea administratorului de imobil
=documentele lunar intocmite de catre acesta,ar trebui conform dispozitii in vigoare sa fie verificate si vizate pentru legalitate de catre cenzor/comisia de cenzori,care ar trebui sa cunoasca situatia concreta referitoare la incasari si plati-inclusiv catre furnizori/prestatori de servicii
Ex presedintele detine obligatia sa predea intreaga documentatie a asociatiei de proprietari-care ar trebui sa se afle in arhiva asociatiei -nu la presedinte acasa
Predarea documentelor trebuie sa se realizeze prin intocmire proces verbal predare primire
Presedintele de asociatie exercita responsabilitatile in temeiul procesului verbal intocmit la adunarea generala in cadrul careia a fost ales si in conformitate cu dispozitiile in vigoare
Lipsa cartii de imobil nu constituie impediment,poate fi usor refacuta
Din audit/expertiza financiar contabila,din raportul cenzorului/comisiei de cenzori vor rezulta concluzii fara echivoc vis-a-vis de eventualele prejudicii financiare,debitele neachitate catre furnizori/prestatori de servicii
Avand in vedere ca eventualul debit este dovedit cu facturile acumulate dar neachitate,este legal ca sumele aferente sa fie imputate persoanelor responsabile de neplata=
administrator,presedinte
Ex presedintele are dreptul liber consfintit la libera exprimare,poate afirma ceea ce doreste,
este necesar sa si probeze temeinicia afirmatiilor
Daca expertiza financiar contabila evidentiaza debit,ex=presedintele urmeaza sa probeze cum a exercitat obligatiile functiei
Nu înțeleg cum se poate face un audit (o Expertiză Contabilă) pe ultimii ani dacă nu mai există documentele Asociației ?
afirmatia "lipseste fondul de rulment" arata o necunoastere a domeniului.
Fondul de rulment exista in evidentele contabile.
Este o diferenta semnificativa intre lipsa faptica a fondului de rulment si fondul de rulment scriptic in evidenta asociatiei de proprietari
Valoarea fondului de rulment poate fi usor evidentiata atat din documentele din evidenta asociatiei cat inclusiv din chitantele justificative predate proprietarilor la constituirea si actualizarea fondului de rulment-ar trebui sa mai existe chitantierele cu exemplarul 2 al chitantelor intocmite pe parcursul anilor
ionica1980 a scris:

Nu înțeleg cum se poate face un audit (o Expertiză Contabilă) pe ultimii ani dacă nu mai există documentele Asociației ?


desi e logica afirmatia dvs, exprimarea mea poate a lasat de dorit sau a fost prea libertina sa spunem , aici exista un dulap care va fi cred "Cutia Pandorei".... sunt documente dar nu stim mai exact ce este si cum.
Cred ca este un haos pe care prin comoditate l-am girat toti.

Alte discuții în legătură

Deces administrator, lipsa bani din fondul de rulment alexandru2012 alexandru2012 buna ziua, problema este urmatoare: in urma cu 6 luni s-a schimbat administratorul de la bloc, el a iesit ca lipsesc niste bani din fodul de rulment al ... (vezi toată discuția)
Schimbarea administratorului la asociatia de locatari gabipotcovaru gabipotcovaru Buna ziua, Sunt presedinte la o asociatie de locatari. Administratorul acestei asociatii renunta de bunavoie la calitatea sa. In locul lui a fost numit ... (vezi toată discuția)
Am nevoie de sfaturi, va rog! amiali amiali buna ziua! Sunt intr-o mare dilema: In urma cu cateva luni mi-sa propus sa fiu administrator de bloc, intru-cat actualul administrator ocupa aceata functie ... (vezi toată discuția)