Despre webinarii
Doar abonații premium au acces regulat la webinariile premium, realizate împreună cu specialiști de top, pe o multitudine de domenii - de la legislația muncii și fiscalitate până la cea de mediu sau GDPR.
Informațiile oferite de specialiști au o utilitate imediată și vin să rezolve probleme reale cu care orice companie se confruntă.
Am avut o firma deschisa in 2002 iar anul trecut (octombrie 2008) am cesionat partile sociale detinute (5 in val. de 100 fiecare) si am renuntat la calitatea de administrator in favoarea persoanei careia i-am cesionat firma.
Incheierea am redactat-o la o firma de avocatura, dar persoana careia eu i-am cesionat firma si care a preluat calitatea de administrator NU a prezentat documentele intocmite la ORC pentru inregistrarea acestor mentiuni nici in prezent, spunandu-mi in 2008 ca se va ocupa de aceste lucruri.#-o
As vrea sa stiu daca documentele intocmite atunci sunt valabile in relatia cu tertii (firme, etc.), respectiv daca mai am sau nu calitatea de administrator.
Daca nu sunt valabile documentele intocmite spuneti-mi cine are obligatia de a inregistra astfel de mentiuni modificatoare, ca in lege precizeaza "comerciantul" (eu sau persoana care a preluat firma).
As dori ca raspunsul sa aiba precizari legate de articole de lege care mentioneaza clar cine are aceasta obligativitate.
Mersi si spor la ... MUNCA! :-/
se face cesiune si schimbare de sediu. in prealabil asociatul italian trebuie sa gaseasca un nou sediu. in caz ca nu are costa 100 euro/luna sediul social (fara activitate) + aprox 400 de euro intocmirea actelor si depunerea + ridicarea ( e putin mai complicat cu asociatul strain) la care se adauga taxele registru + traduceri legalizate. totul se poate face din italia prin corespondenta.
Documentele incheiate(contractul de cesiune, etc) nu au nici o valoare in relatiile cu tertii, nu sunt opozabile lor.
Obligatia inregistrarii mentiunii la ORC apartine "comerciantului"(adica cesionarului - deoarece dvs ati pierdut aceasta calitate in momentul cesiunii).
Dar care este motivul pt care cesionarul nu a inregistrat cesiunea? Nu a mai dorit? Nu-l mai gasiti?
incercati sa ajungeti la un consens. nu puteti suspenda sau lichida firma fara acordul scris al asociatului italian. asta in care asociatul roman nu are procura speciala prin care poate semna in locul si pentru partenerul italian:D. se mai intampla si astfel de lucruri. mai outeti cere prin instanta dizolvarea firmei pentru neintelegeri grave intre asociati. e o varianta.consultati un jurist sau un avocat. in legatura cu costurile privind suspendarea , taxele la r.c. sunt de aprox.240 lei iar hotararea o puteti face dumneavoastra. evident trebuie sa semneze si asociatul italian. cu dizolvarea e putin mai complicat. trimiteti mesaj privat:">