avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 116 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... Pensie de urmas
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

Pensie de urmas

Buna ziua.
Am o intrebare in legatura cu o pensie de urmas.
Beneficiez de o pensie de urmas, sunt student la facultate la zi. dar o sa ma transfer la fara frecventa, deoarece nu ma pot intretine doar din pensia de urmas.
Am varsta de 21 ani.
Intrebarea mea este daca se anuleaza pensia in cazulin care ma transfer la fara frecventa.
Cel mai recent răspuns: Valeriu TUDOR , Consultant resurse umane 13:48, 1 Septembrie 2016
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
1. Din Legea 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice:

Art. 84
Copiii au dreptul la pensie de urmas:
...
b) daca isi continua studiile intr-o forma de invatamant organizata potrivit legii, pana la terminarea acestora, fara a depasi varsta de 26 de ani;
...

2. - Nu se precizeaza nicaieri ca studiile trebuie sa fie la zi, la FF, la distanta etc.
- Ca urmare veti beneficia de pensia de urmas pana la varsta de 26 de ani daca frecventati cursurile unei forme de invatamant indiferent de modul de organizare.

3. Si cat timp sunteti student la zi puteti sa munciti chiar cu program normal sau redus de lucru.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Forma de invatamant pt pensie de urmasi student galcsb galcsb Buna ziua.Daca studentul este inscris la o forma de invatamant la distanta(concret la Facultatea de Drept,Lucian Blaga filiala Miercurea Ciuc),mai poate primii ... (vezi toată discuția)
Pensie de urmas Catalin1991 Catalin1991 As vrea sa stiu daca pensia de urmas se acorda si in situatia continuarii studiilor universitare la o facultate la forma de invatamant ID. Conform mentiunilor ... (vezi toată discuția)