avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 300 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Lipsire nemotivata de la munca
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Lipsire nemotivata de la munca

Buna Ziua! Sunt student am lucrat la o firma din Bucuresti part-time 4h/day, intr-o zii am renuntat sa mai merg definitiv. Innainte sa plec am facut o notificare prin mail catre Resurse Umane de la aceea firma prin incetarea de drept a contractului individual de munca cu acordul partilor, cei la resurse umane mi-au spus ca la ei la firma nu se poate asa ceva. Mau pus sa scriu o cerere de demisie cu preaviz si mi-au spus ca e treaba mea daca numai vin la preaviz. Intrebarea urmatoare este sar putea sa mii se intample ceva?
Cel mai recent răspuns: rizeavl , utilizator 11:51, 28 August 2016
1. Art. 81 din Codul Muncii:
(1) Prin demisie se intelege actul unilateral de vointa a salariatului care, printr-o notificare scrisa, comunica angajatorului incetarea contractului individual de munca, dupa implinirea unui termen de preaviz.
......
(7) Contractul individual de munca inceteaza la data expirarii termenului de preaviz sau la data renuntarii totale ori partiale de catre angajator la termenul respectiv.
(8) Salariatul poate demisiona fara preaviz daca angajatorul nu isi indeplineste obligatiile asumate prin contractul individual de munca.

2. Regula in materie de incetare a contractului individual de munca din initiativa salariatului este incetarea dupa expirarea unui termen de preaviz, in conditiile art. 81 C. muncii. Prin exceptie, contractul individual de munca poate inceta prin demisie fara preaviz in situatia in care angajatorul nu isi indeplineste obligatiile asumate prin contractul individual de munca. (alin.8 al art.81 C.mun.).