avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 683 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Nereturnarea contravalorii unui bilet de transport ...
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Nereturnarea contravalorii unui bilet de transport international (neutilizat)

Buna ziua, recent am patit un lucru urat din partea unui transportator roman, am redactat o cerere catre instanta si am rugamintea sa-mi spuna si mie cineva la ce se incadreaza. O sa dau copy/paste direct din cerere sa puteti intelege despre ce este vorba
"In fapt la data de 02/09/2016 orele 11.35 am achizitionat On-line de pe site-ul companiei Atlassib cu plata prin card bancar, un bilet de calatorie din directia Galati / Romania catre Roma / Italia, cu plecare la data de 03.09.2016 orele 23:45.
La scurt timp, (orele 11.40) am primit un email de confirmare a platii pe care l-am atasat prezentei cereri insa nu am primit biletul de calatorie asa cum prevede regulamentul firmei Atlassib fapt pentru care, am telefonat la numarul de tip Call Center listat pe siteul companiei. Operatorul mi-a spus ca nu exista nici un bilet pe numele meu si ca ar trebui sa ma adresez agentiei Galati ale aceleiasi companii. Am telefonat agentiei Atlassib Galati care, mi-a spus ca, in data de 03.09.2016 la ora 23.30 sa fiu in statia atlassib pentru ca „soferii stiu despre ce este vorba”.
Am insistat atat telefonic cat si pe adresa electronica a companiei Atlassib sa primesc o copie a biletului de calatorie insa am fost refuzat, fapt pentru care am solicitat prin aceleasi mijloace de comunicare, anularea calatoriei si restituirea contravalorii biletului.
Astazi, 07.09.2016 am solicitat telefonic din nou restituirea contravalorii biletului de calatorie iar compartimentul contabilitate al firmei Atlassib mi-a comunicat ca, „politica companiei nu permite restituirea contravalorii biletelor anulate cu 72 de ore inaintea imbarcarii.” Am exolicat ca eu am achizitionat acest bilet in data de 02/09/2016 si urma sa plec la data de 03/09/2016 deci nu poate fi vorba de termenul de 72 de ore. Am comunicat deasemenea ca, desi am platit acest bilet, atat fizic cat si virtual acest bilet nu a ajuns la mine niciodata insa angajata Atlassib de la compartimentul contabilitate a refuzat categoric orice fel de discutie despre returnare. La scurt timp de la acesta convorbire am primit pe adresa de email biletul de calatorie din data de 02/09/2016, cu alte cuvinte, l-am primit dar cu 5 zile mai tarziu decat data stabilita pentru imbarcare.
Am citit cu atentie „Conditiile de calatorie Atlassib” afisate pe site-ul companiei care nu fac nici o referire la , nerestituirea contravalorii unui bilet in cazul in care titularul nu a ajuns niciodata in posesia acestuia ci doar, citez : „Orice intentie de renunţare la biletul de călătorie, se va anunţa in scris, cu minim 72 de ore înaintea plecării. În această situaţie, se va reţine 20% din contravaloarea biletului de călătorie neutilizat. Pentru biletul dus-întors se va reţine 30 %, din contravaloarea biletului de călătorie ÎNTORS, dacă s-a efectuat călătoria DUS. În caz de renunţare, după termenul de mai sus, nu se mai acordă nicio restituire. Pentru orice modificare a destinaţiei de călătorie, se va percepe o penalizare de 20 % din contravaloarea biletului de călătorie. După data şi ora programată pentru plecare, biletul devine neutilizabil.
Pentru biletele cumparate cu mai putin de 72 ore inainte de ora programata pentru calatorie, nu se acorda restituire.”
Domnule Presedinte, in termeni neacademici acest lucru se numeste teapa ! Acesti termeni si conditii se refera la „biletele cumparate cu mai putin de 72 ore inainte de ora programata pentru calatorie” insa eu nu am primit niciodata acest bilet ci doar mi s-a spus telefonic de la agentia Galati sa merg la autocar la ora imbarcarii ca „stiu soferii despre ce este vorba”.
La pct. 1 din termenii si conditiile Atlassib exista aceasta prevedere: „Procedura de cumparare a biletului se considera finalizata cu succes doar in momentul primirii pe adresa de mail indicata a mesajului care confirma efectuarea cu succes a platii. In absenta acestui mesaj, rezervarea facuta (atestata prin atribuirea codului de rezervare) se va anula automat in termen de 15 minute. Dupa primirea mesajului care confirma finalizarea cu succes a platii, va urma un mesaj care confirma comanda si un alt mesaj (al trei-lea) care contine atasat biletul de calatorie, care va trebui tiparit de catre client”
Vazand toate acestea, rog a dispune trimiterea in judecata a sus numitei si obligarea acesteia la restituirea contravalorii biletului atasat acestui email."

Alte discuții în legătură

Refuz imbarcare bobani bobani Salutare,mai jos o sa pun o reclamatie pe care am facut-o unui transportator aerian si raspunsul lor a fost negativ : Buna ziua,in data de 5 martie 2016 ... (vezi toată discuția)
Schimbare data zbor dddgab dddgab Buna ziua, In decembrie 2011 am facut rezervare si am achitat un zbor Londra-Bucuresti (2 persoane) pentru 3.10.2012 plecare la ora 0:55, cu o companie ... (vezi toată discuția)
Refuz restituire c/v bilet cfr calatorie ne efectuata paralelipiped paralelipiped Buna ziua, In 29.03.2016 am achizitionat on-line un bilet de calatorie CFR on line pe relatia: cluj-napoca bucuresti pentru 30.03.2016 din motive urgente ... (vezi toată discuția)