avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 671 soluții astăzi

Conferință avocatnet.ro: Avalanșă de modificări în Codul muncii - analize și detalieri. Tot ce trebuie să știe angajatorii pentru conformare la noua legislație. Rezervă loc și participă → 

Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Refuz imbarcare
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Refuz imbarcare

Salutare,mai jos o sa pun o reclamatie pe care am facut-o unui transportator aerian si raspunsul lor a fost negativ :

Buna ziua,in data de 5 martie 2016 trebuia sa ma imbarc in Barcelona,cu compania dv., impreuna cu 9 prieteni calatorind in scop turistic.

Am ajuns cu 3 ore inainte de ora zborului si cand a inceput ceck-in-ul ne-am asezat la rand

In aceeasi interval de timp se facea ceck-in-ul la 3 zboruri xxxx(nume companie )

In momentul cand ajunsesem aproape de ghiseu am fost mutati la alt ghiseu si din primii am ajuns ultimii(3 dintre noi reusisera sa faca ceck-in-ul)

Am facu ceck-in-ul ultimii si ce ma frapeaza ca toti avem pe bilet ora de ceck-in 19.20 ceea ce este imposibil pentru ca toti am avut bagaje de mana care trebuiau cantarite si pentru fiecare eliberat biletul.

La security ceck era foarte aglomerat ,2 dintre cei 7 ramasi au reusit sa treaca mai repede si s-au urcat in avion chiar inainte de inchiderea portii.

Noi cei 5 care am ramas cu toate ca eram la 2-3 minute nu am fost asteptati,ulterior uitandu-ma pe apelurile telefonice pe care le-am avut cu cei care s-au urcat mi-am dat seama ca poarta de imbarcare s-a inchis la 19,48(plecarea era la 19.50)

Persoanele care au reusit sa se imbarce au anuntat insotitorii de zbor ca trebuie sa ajungem in cateva minute,dar au fost mintiti ca ne asteapta.

Am fost indrumati catre oficiul xxxxx unde angajatul de acolo a zis ca nu este problema lui si ne-a inmanat formulare de reclamatii.Pana cand am terminat de completat formularele angajatul de la ghiseu a plecat (cu toate ca ne vedea completand formularele ) oricum le-am depus la acelasi ghiseu la prima ora a zilei de 6.03.16.

Am reusit sa facem rezervari online la o alta companie care pleca in dimineata de 6.03.16 pentru care am platit 210 euro de persoana.

Dupa 16 ore de la ora la care aveam programat zborul cu compania dv. si o noapte petrecuta in aeroport ,am reusit sa ne imbarcam si sa plecam la Bucuresti (nu la Craiova )

Avand in vedere cele mai sus mentionate ma consider parte vatamata in relatia contractuala cu compania xxxx conform reglementarilor pentru drepturile pasagerilor pe transportul aerian in vigoare in Uniunea Europeana.



Solicit despagubiri conform Regulamentul nr. 261/2004 al Consiliului European si al Parlamentului European de stabilire a unor norme comune in materie de compensare si de asistenta pasagerilor in eventualitatea refuzului la imbarcare si anularii sau intarzierii prelungite a zborurilor
Cel mai recent răspuns: bobani , utilizator 17:36, 9 Martie 2016
Am luat act de situatia neplauta cu care v-ati confruntat la imbarcare
Concret,cu ce va putem ajuta ,noi cei de pe acest forum ?
conform reglementarilor europene am dreptul la despagubiri ,am primit un raspuns negativ de genul :

Trebuie să vă informăm că, din cauza factorilor posibili ce ţin de organizarea aeroportului şi asupra cărora nu avem nici un control (de exemplu, din cauza aglomeraţiei, cozilor, procedurilor suplimentare de verificare la check-in, sau altor probleme care nu intră sub responsabilitatea xxxxxx), nu putem garanta o anumită oră exactă până la care, fiind prezent la aeroport, veţi putea ajunge la poarta de îmbarcare la timp. De aceea, atât în interesul nostru cât şi în interesul pasagerilor noştri, recomandăm pasagerilor să se prezinte la biroul de check-in cu 2 ore înainte de ora de plecare a zborului, după care să se îndrepte direct către controlul de securitate și către poarta de îmbarcare.



În caz contrar, trebuie să aplicăm prevederile Art. 9.1 şi 9.2 din Condiţiile Generale de Transport:



Art. 9.1 Prezentarea pentru îmbarcare începe cu 2 ore înainte de ora programată pentru zbor şi se încheie, de obicei, cu 40 de minute înainte de aceasta în conformitate cu Orarul de Zbor al aeroportului Locului de Decolare. În cazul în care nu reuşiţi (a) să finalizaţi formalităţile de prezentare pentru îmbarcare în Intervalul de Prezentare pentru Îmbarcare, sau (b) sa vă prezentaţi la îmbarcare sau să ajungeţi la poarta de îmbarcare la timp, din oricare motiv, rezervarea dvs. va fi anulată, vi se va refuza îmbarcarea, si vă vom returna contravaloarea Preţului Total din care se vor deduce contravaloarea Taxelor pentru Alte Servicii şi Taxa pentru Rezervarea Locului.



9.2. În cazul în care, din orice motiv, nu puteţi călători sau nu vă prezentaţi la check-in sau la poarta de îmbarcare la timp, vă vom refuza accesul la bord (conform articolului 9.13), vă vom anula rezervarea și vă vom returna contravaloarea Preţului Total din care se deduc contravaloarea Taxelor pentru Alte Servicii şi Taxa pentru Rezervarea Locului. Vă recomandăm să achiziţionaţi asigurarea în caz de anulare.


..............acolo scrie ca ceck-in-ul trebuia sa se termine cu 40 min. inainte dar la noi s-a terminat cu doar 30 minute inainte si oricum este artificiala ora ceck-in-uluide pe bilete (avem 7 oameni aceeasi ora )

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Drepturi pasageri zbor anulat maranos76 maranos76 Buna ziua! Am 2 săptămâni am avut o serie de probleme cu un zbor care s-a decalat si apoi a fost anulat, si as dori sa ştiu daca pot cere compensaţii de ... (vezi toată discuția)
Imi pot recupera banii pe biletele de avion? Oana-Mihaela Marin Oana-Mihaela Marin Buna ziua! In urma cu 2luni am achizitionat 2 bilete dus-intors pentru Bucuresti-Beauvais (Paris), bilete achizitionate prin Vola.ro, de la Wizzair. In ziua ... (vezi toată discuția)