avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 605 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Legea in cazul propietatilor inchiriate in regim ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Legea in cazul propietatilor inchiriate in regim hotelier (prin airbnb)

As dori sa stiu daca este vreo reglementare in cazul inchirierii de apartamente in regim hotelier, prin airbnb. In afara de raspunderea fiscala pe care o are propietarul, exista un cadru legal? este nevoie de aprobare din partea asociatiei de locatari/administratorul blocului etc?
Multumesc frumos
M.Serol
2 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
Ca sa folositi paratamentul in regim hotelier trebuie sa schimbati destinatia apartamentului.
Schimbarea destinatiei se face, printre altele, si cu conditia aceptului conducerii asociatiei de proprietari si a vecinilor direct afectati (sus, jos, stanga, dreapta).
Nu inchiriez prin firma sau prin pfa, ci prin airbnb (asta inseamna ca pun locuinta propietate personala la dispozitia calatorilor). Asadar nu se schimba destinatia apartamentului. Plata impozitului se face cu formularul 220, norma de venit anuala. Este o situatie care nu pare a fi reglementata, fara pfa sau srl apartamentul pastreaza aceeasi destinatie. Din cate am inteles eu din legea asociatiei de propietari cat si din reglementarile ANAF, nu exista nicaieri specificatie cum ca am nevoie de acordul vecinilor pentru a gazdui calatori in apartamentul propietate personala. Singura obligatie este cea fiscala.
Ultima modificare: Marți, 4 Octombrie 2016
MsSerol, utilizator
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Sa incercam a ne lamuri.
Daca dumneavoastra locuiti in acel apartament firesc, normal ca oricare alt vecin din bloc, sigur ca nu trebuie aprobarea nimanui sa primiti in casa dumneavoastra 2-3 persoane care sa locuiasca cu dumneavoastra impreuna. O sa-i declarati la evidenta populatiei si la asociatie daca locuiesc mai mult de 15 zile si totul e in regula.
Daca nu locuiti in apartament dar inchiriati apartamentul unei persoane, unei familii... in baza unui contract de inchiriere, acest contract trebuie sa-l inregistrati la ANAF pentru stabilirea impozitului iar la asociatie trebuie sa declarati persoanele (ca si in primul caz) pentru trecerea la plata si inregistrarea in carte de imobil.
Ambele situatii nu necesita acordul asociatiei si vecinilor.
Daca in apartament isi stabileste sediul social o firma (a dumneavoastra sau a chiriasului dumneavoastra), o firma fara activitate in acel apartament, va trebuie acordul asociatiei si al vecinilor direct afectati.
Daca inchiriati apartamentul unei firme ce-si deschide acolo un birou (avocatura, contabilitate, consultanta, imobiliare...), cu atat mai mult se solicita acordul asociatiei si al vecinilor.

Dumneavoastra acum ati deschis in apartament un hotel. Indiferent cum va gasiti clientii (pe net, pe baza firmei airbnb, ca partener al unui hotel mare din apropiere..., este evident ca desfasurati o activitate economica, activitate de cazare, de turism... Astazi aveti 2-3 turisti, apoi faceti curat, pregatiti spatiul pentru alti 3 turisti ce s-au anuntat, schimbati lejeria, sapunul, prosoapele, completati frigiderul... poate le asigurati si alte servicii (transport bagaje, gustare, mancare...). Adica desfasurati o activitatea economica in toata definitia ei.
Iar acea activitate economica se desfasoara in acel apartament, acel apartament este un ounct de lucru al afacerii dumneavoastra care poate avea si alte puncte de lucru, un sediu, alte servicii...
Iar, conform legislatiei, poate repet, pentru deschiderea unui punct de lucru in bloc trebuie sa obtineti cordul asociatiei si al vecinilor direct afectati.
In acest sens legea 230/2007 prevede:
Art. 42. - Schimbarea destinaţiei locuinţelor, precum şi a spaţiilor cu altă destinaţie decât aceea de locuinţă faţă de destinaţa iniţială, conform proiectului iniţial al clădirii cu locuinţe, se poate face numai cu avizul comitetului executiv şi cu acceptul proprietarilor direct afectaţi cu care se învecinează, pe plan orizontal şi vertical, spaţiul supus schimbării.

5 din 5 utilizatori consideră
acest răspuns util
Eu am fost la ANAF in Brasov si mi-au spus ca nu am nevoie de acordul vecinilor/asociatiei ptr inchirierea apartamentului in regim hotelier. Nici macar nu e necesar sa am PFA sau firma ptr asta. Apartementul in regim hotelier nu e hotel (nu exista receptie, restaurant, asistenta 24h....)
Se poate tine un jurnal de incasari, se poate da chitanta, se poate face contract iar veniturile trebuie declarate la ANAF.
Probabil ti-ai infiintat propriul ANAF! Nu exista asa ceva... nu poti avea autorizație pt asa ceva! O simplă plângere la ANAF din partea locatarilor iti va demonstra acest fapt. Apartamentele de locatari au un anume regim, lunar se declară nr persoanelor la asociatie pt plata diferitelor utilități care se fac pe persoana: apa, gunoi, femeie de serviciu. Tu cum faci aceste lucruri? Cate persoane declari? Ceea ce spui tu se numeste evaziune fiscală, vine clientul iti plătește pt 3 nopti, bagi banii in buzunar, nu declari la asociație.

Alte discuții în legătură

Buna ziua, apartamentul situat sub al meu, intr-un bloc de locuinte, ... NicoleC NicoleC Inchiriere apartament bloc in regim hotelier (in scop turistic) Buna ziua, apartamentul situat sub al meu, intr-un bloc de locuinte, a fost recent introdus in ... (vezi toată discuția)
regim hotelier buna ziua. vecinul meu are apartament in regim hotelier. are ... Adelinan19 Adelinan19 buna ziua. vecinul meu are apartament in regim hotelier. are nevoie de aprobarea vecinilor pentru acest lucru ? nimeni nu e de acord pentru ca vin tot felul de ... (vezi toată discuția)
Inchiriere în regim turistic/hotelier fără acordul vecinilor dan_ph dan_ph Bună seara, adresez aici o intrebare, legat de inchirierea in regim turistic/hotelier, respectiv Ordinul de ministru din 01.03.22; conform acestuia, inteleg ... (vezi toată discuția)