avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 334 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitatea bugetară şi a ... Casarea calculatoarelor de birou
Discuție deschisă în Contabilitatea bugetară şi a serviciilor externalizate

Casarea calculatoarelor de birou

Va rog sa ma ajutati cu informatii referitoare la posibilitatea de casare a unor calculatoare de catre o institutie publica. Aceasta poate fi realizata conform normelor in vigoare sau a existat vreo dispozitie prin care institutia publica nu poate casa echipamentul IT decat dupa ce face un anunt prin care invita alte institutii sa preia acest echipament. Ma intereseaza acest lucru, deoarece sunt institutii care lucreaza cu informatii sensibile si mie personal mi se pare absurd ca aceasta aparatura sa fie "donata" sau predata catre alte institutii. Stiam ca exista o prevedere si in acest sens prin care aceste echipamente, pe langa faptul ca sunt dezmembrate in cadrul unei comisii, ele trebuiesc a fi si distruse dupa aceea si eventual pastrate in contabilitate numai componentele ce pot fi refolosite de catre aceasi institutie, cum ar fi monitoarele, soft-ul etc.
Va rog sa imi scrieti care este modalitatea prin care o institutie publica isi poate casa echipamentul IT (calculatoarele) uzat moral si fizic, si de asemenea sa ma informati si asupra temeiul legal al acestei modalitati.
Va multumesc si astept raspunsurile dumneavoastra.
Cel mai recent răspuns: carmen01011958 , moderator 10:38, 25 Octombrie 2016
De regulă propunerile de casare se fac de comisia de inventariere cu ocazia inventarierii anuale.(omfp 2861/2009, pct.42 din norme)
Ca urmare a acestei propuneri, ordonatorul de credite constituie, prin decizie, o comisie de casare .
Materialele care nu se pot valorifica sau folosi în cadrul instituţiei publice ori care nu se pot transfera către alte instituţii publice se distrug. Această operaţiune se consemnează în procesul-verbal încheiat de comisia de casare.

legea 15/1994
[ link extern ]
art 21
...
La instituţiile publice al căror conducător are rang de ordonator terţiar de credite bugetare,
scoaterea mijloacelor fixe din funcţiune se va face cu aprobarea ordonatorului secundar de credite
.
din normele metodologice de aplicare:
[ link extern ]
23. După aprobarea scoaterii din funcţiune a mijloacelor fixe se va proceda la valorificarea acestora.

Procedura de valorificare prin vânzare (licitaţie sau negociere directă) sau prin casare va fi aprobată de către consiliul de administraţie sau de către responsabilul cu gestiunea patrimoniului.
Casarea mijloacelor fixe se va face de către o comisie de casare numită prin decizia organului care a aprobat scoaterea din funcţiune.

Cu ocazia casării se va proceda la dezmembrarea mijloacelor fixe şi la valorificarea acestora, astfel:

– vânzarea componentelor rezultate în urma dezmembrării;

– utilizarea componentelor rezultate la executarea altor mijloace fixe din cadrul unităţii.

Evaluarea componentelor se va face de către comisia de casare;
– valorificarea ca materiale nerecuperabile.
...

24. Declasarea şi casarea unor bunuri materiale, altele decât mijloacele fixe, sunt de competenţa consiliilor de administraţie ale agenţilor economici, respectiv a responsabilului cu gestiunea patrimoniului.


Citiți și aceste proceduri:
[ link extern ]
[ link extern ]

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Casare mijloace fixe nefunctionale rmrrodica rmrrodica buna ziua fac parte din comisia de care a mijloacelor fixe am de casat mijloace fixe nefunctionale scoase din functiune cum procedez? pot pur si simplu sa ... (vezi toată discuția)
Nota de rebut/pv casare teiu teiu situatie: in cazul in care un container prezinta defecte majore sau se distruge ca urmare a manevrarii sau a transportarii dintr-un loc de depozitare in altul ... (vezi toată discuția)
Obiecte inventar mihovicidaniela mihovicidaniela ce metodologie exista pentru trecerea mijloacelor fixe vechi care indeplinesc valoarea obiectelor de inventar ex: scaune,covoare... la institutii publice (vezi toată discuția)