avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 418 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul, calculatorul meu şi ... Identificare persoana in vederea emiterii unui ...
Discuție deschisă în Dreptul, calculatorul meu şi internetul

Identificare persoana in vederea emiterii unui certificat digital

Am achizitionat online un certificat digital pentru site-ul meu. Emitentul certificatului este o companie din US. Procedura de activare a certificatului include si verificarea identitatii persoanei a carei nume va apare pe certificat. Pe site-ul companiei sunt instructiuni complete pentru un eventual avocat sau notar. Pe scurt, persoana (eu) trebuie sa se prezinte in fata autoritatii (avocat sau notar) cu 3 acte de tipuri diferite: 1. document cu poza emis de guvern (CI, pasaport, permis de conducere), 2. un document emis de o institutie financiara (card, extras de cont, chitanta de plata a unei ipoteci, etc) si 3. un alt document non-financiar (certificat de nastere, factura de utilitati, etc.). Autoritatea face verificarile de rigoare si, in final, trebuie sa trimita prin fax, la numarul companiei din US, o declaratie (statement) pe care sunt trecute datele numele si adresa mea, data si semnatura mea (date in fata autoritatii), lista actelor verificate, datele de identificare ale autoritatii (nume, adresa, numar de inregistrare sau de licenta), data si semnatura autoritatii. Pe langa aceasta declaratie, trebuie trimise si copii dupa cele 3 acte ale mele. Am un email in care se specifica si cum anume compania va verifica datele mele si ale autoritatii care m-a verificat. Este posibil/legal pentru un avocat sau notar din Romania sa faca aceasta procedura?
Cel mai recent răspuns: eduard16 , utilizator 15:33, 16 Noiembrie 2016
1. Declaratia nu este a notarului, ci a dvs. Notarul doar certifica faptul ca in fata lui s-a prezentat persoana X, cu actul de identitate nr.Y, valabila pana la..
2. Faptul ca dvs. ati trecut pe la notar este reprezentat tocmai de incheierea de autentificare trecuta pe spatele inscrisului, aceasta atestand "controlul" notarului
3.Notarul, avocatul ori expertul contabil nu au nici o obligatie legala de a trimite prin fax declaratia respectiva. Ramane sa solicitati si gasiti intelegere, pentru ca expertul ales sa trimita inscrisul la cererea dvs.. In dovedirea celor spuse de catre dvs. atasati si solicitarea emitentului certificatului.
1. Asa este. Dar eu m-am prezentat la notar cu declaratia pentru partenerul extern. Noi avem nevoie ca notarul sa confirme ca am pus data si semnatura in fata lui, ca eu sunt cel din acte si ca actele sunt autentice. Deci certificarea trebuie facuta catre partenerul extern, nu catre mine sau catre statul român.
2. Este evident ca eu nu am nevoie de incheiere iar partenerul extern n-o poate folosi la el in tara. Dar, asa cum am spus, pentru a dovedi ulterior ca declaratia de mai sus nu este mincinoasa, notarul poate face acea incheiere, sau orice alte formalitati are nevoie ca sa dovedeasca ca a facut intradevar ce a scris in declaratie.
3. Inteleg ca aceste autoritati nu sunt "obligate" de lege sa trimite declaratia. De asemenea, nu cred (dar nu am citit integral legislatia) ca trimiterea declaratiei este interzisa de vreo prevedere legala. Dar daca este chiar va rog s-o precizati.

In aceste conditii, daca ceea ce cer nu contravine legii, atunci autoritatea solicitata (avocat, contabil, notar), in calitate de functionar public, nu este obligata sa-mi rezolve solicitarea?
1.Eu inteleg care este situatia de fapt si ce anume aveti nevoie, numai ca in fata notarului va prezentati dvs., cererea pe care o completati pentru autentificarea declaratiei o faceti dvs., si inscrisul vi se elibereaza tot dvs. Notarul nu este investit de partenerul extern cu nimic, astfel ca notarul nu are nici o obligatie fata de acesta.
2. Indiferent ca nu aveti nevoie dvs. sau partenerul extern de incheiere, notarul nu poate proceda altfel pentru ca aceasta este dovada ca el a incheiat actul respectiv si ceea ce scrie in act a fost supus controlului acestuia. Daca dvs. va ganditi ca notarul poate pune doar parafa pe declaratie, trebuie sa stiti ca nu se poate proceda astfel. Orice act facut la notar are pe ultima fila aceasta incheiere. Presupunerea ca notarul poate face incheierea ulterior, iarasi nu are fundamament in lege, ba din contra constituie incalcarea legii.
In plus notarul NU face declaratii, in sensul in care el declara ca va identificat, partea care il investeste face declaratia si notarul autentifica actul.
Pe scurt, ori iesiti din biroul notarial cu declaratia care are incheierea pe verso, ori iesiti fara declaratie.

In privinta expedierii declaratiei catre partenerul extern, cred ca in cererea de investire a notarului cu autentificarea declaratiei, puteti solicita si expedierea acesteia pe fax, dar ramane tot la latitudinea acestuia daca accepta sau nu, pentru ca legea nu il obliga.

In privinta avocatului stiu ca acesta poate da data certa unui inscris, dar aceasta nu echivaleaza cu o declaratie privind identificarea dvs....contra cost pe fax poate trimite inscrisul.

Ma gandesc ca este posibil sa imbinati cele 2 elemente. Obtineti declaratia de la notar si contra cost o poate trimite pe fax avocatul, fireste cu o hartie de inaintare din care sa reiasa ca dvs. ati fost prezent in persoana.

O declaratie a contabilului expert nu cred ca poate fi data, in respectarea atributiilor acestei calificari/profesii, iar expertul contabil judiciar care este functionar public, face expertize in dosarele aflate pe rolul instantelor deci nu are legatura cu ceea ce doriti dvs.
Pai nu ati inteles. Dvs, daca vreti sa aflati situatia scolara a copilului, ce faceti? Intrebati copilul sau invatatoarea?

Considerati pasii notarului in cazul in care eu, persoana fizica, as cumpara o masina de la o alta persoana fizica.
Odata ce ati inteles acest proces, faceti urmatoarele modificari:
- înlocuiti vanzatorul cu un furnizor online, nu ca emag (în România) ci ca amazon (în US).
- înlocuiti masina cu un certificat digital (care imi atesta identitatea in fata celor care-mi viziteaza site-ul).
- eu am verificat deja furnizorul, am incredere in el, si i-am facut deja plata.
- contractul de vanzare-cumparare nu exista fizic
- am ajuns in punctul in care furnizorul trebuie sa faca livrarea

Sau inlocuiti copilul cu un hot de identitate si incercati sa-i aflati situatia scolara fara sa va deplasati pana la scoala.

Acum recititi postarea initiala.
Am explicat detaliat ce poate face si ce nu poate face notarul in cazul dvs.
Probabil ca cel 4 notari si avocatul au incercat sa va lamureasca ca in conditiile legii romane nu pot face ce solicitati dvs. sau cel putin sub forma pe care o doriti, astfel ca nu are sens sa transpun situatia achizitionarii certificatului digital in cea a achizitionarii unui autoturism, pentru ca nu se schimba faptul ca acesti profesionisti nu dau declaratii personale privind alte persoane si cu atat mai putin trimit aceasta declaratie catre un tert cu care nu au nici un raport.
Daca considerati ca notarii nu au procedat conform legii in temeiul careia isi desfasoara activitatea, puteti sa va adresati Camerei Notarilor cu o sesizare. Deasemenea puteti solicita sa va comunice sub ce forma legala ar putea un notar sa solutioneze favorabil cererea dvs.

Alte discuții în legătură

Recunoastere copil cetatean strain sim_theo sim_theo Buna ziua. O situatie putin mai complicata. Sunt casatorita cu un cetatean strain non UE dar din pacate casatoria este valabila doar pe teritoriul SUA. In ... (vezi toată discuția)
Echivalare diploma cetatean european pentru admiterea la facultate in romania alexandracdr alexandracdr Am nevoie de echivalarea diplomei de sfarsit de liceu din Portugalia, problema inampinata are de a face cu Apostila de la Haga. Am intrat pe site-ul CNRED si ... (vezi toată discuția)
Autentificarea semnaturii pe un document redactat in limba engleza im000111 im000111 Am niste documente primite de la un avocat din USA si trebuie sa le semnez la notar si sa le trimit inapoi. Numai ca acesta mi-a spus ca nu poate semna ... (vezi toată discuția)