avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 403 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul, calculatorul meu şi ... Identificare persoana in vederea emiterii unui ...
Discuție deschisă în Dreptul, calculatorul meu şi internetul

Identificare persoana in vederea emiterii unui certificat digital

Am achizitionat online un certificat digital pentru site-ul meu. Emitentul certificatului este o companie din US. Procedura de activare a certificatului include si verificarea identitatii persoanei a carei nume va apare pe certificat. Pe site-ul companiei sunt instructiuni complete pentru un eventual avocat sau notar. Pe scurt, persoana (eu) trebuie sa se prezinte in fata autoritatii (avocat sau notar) cu 3 acte de tipuri diferite: 1. document cu poza emis de guvern (CI, pasaport, permis de conducere), 2. un document emis de o institutie financiara (card, extras de cont, chitanta de plata a unei ipoteci, etc) si 3. un alt document non-financiar (certificat de nastere, factura de utilitati, etc.). Autoritatea face verificarile de rigoare si, in final, trebuie sa trimita prin fax, la numarul companiei din US, o declaratie (statement) pe care sunt trecute datele numele si adresa mea, data si semnatura mea (date in fata autoritatii), lista actelor verificate, datele de identificare ale autoritatii (nume, adresa, numar de inregistrare sau de licenta), data si semnatura autoritatii. Pe langa aceasta declaratie, trebuie trimise si copii dupa cele 3 acte ale mele. Am un email in care se specifica si cum anume compania va verifica datele mele si ale autoritatii care m-a verificat. Este posibil/legal pentru un avocat sau notar din Romania sa faca aceasta procedura?
Cel mai recent răspuns: eduard16 , utilizator 15:33, 16 Noiembrie 2016
"ca acesti profesionisti nu dau declaratii personale privind alte persoane si cu atat mai putin trimit aceasta declaratie catre un tert cu care nu au nici un raport"

În cazul achizitionarii unui autoturism, notarul face 2 declaratii personale: confirma identitatea fiecarei parti catre cealalta parte. Eu nu pun mana pe buletinul lui, el nu pune mana pe buletinul meu. Notarul verifica ca actele de identitate sunt valide si ca persoana din fata este cea din acte. Acum semnatura in fata notarului este valabila. Acum notarul face declaratia personala catre cealalta parte.

De aceasta declaratie are nevoie emitentul certificatului.

Nu stiu care e "tertul" la care va referiti. Notarul, la solicitarea mea, are raport cu mine si cu emitentul certificatului. Astea sunt partile implicate.

In fine, am gasit notar care a facut declaratia de care era nevoie.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Recunoastere copil cetatean strain sim_theo sim_theo Buna ziua. O situatie putin mai complicata. Sunt casatorita cu un cetatean strain non UE dar din pacate casatoria este valabila doar pe teritoriul SUA. In ... (vezi toată discuția)
Echivalare diploma cetatean european pentru admiterea la facultate in romania alexandracdr alexandracdr Am nevoie de echivalarea diplomei de sfarsit de liceu din Portugalia, problema inampinata are de a face cu Apostila de la Haga. Am intrat pe site-ul CNRED si ... (vezi toată discuția)
Autentificarea semnaturii pe un document redactat in limba engleza im000111 im000111 Am niste documente primite de la un avocat din USA si trebuie sa le semnez la notar si sa le trimit inapoi. Numai ca acesta mi-a spus ca nu poate semna ... (vezi toată discuția)