Bună dimineața!
OUG 140 se referă la garanția oferită de vânzător, nu de producător. Bineînțeles ca, vânzătorul are dreptul de regres împotriva producătorului, însă răspunderea cu privire la garanție în raport cu consumatorul este doar a vânzătorului.
Revenind la speța dvs, cu tot respectul pentru ANPC, aceștia sunt într-o mare eroare, confundând garanția comercială cu garanția de conformitate.
Art. 2 pct. 12 explică ce înseamnă garanția comercială
Art. 15 alin. (2) va trimite la art. 12, unde la alin. (7) se spune foarte clar ca, in cazul în care neconformitatea este remediată prin înlocuire, pentru bunurile care înlocuiesc bunurile neconforme, termenele prevăzute la art. 9 încep să curgă de la data înlocuirii.
Mai pe scurt și pe înțelesul in special a ANPC: contractul de extindere a garanției se referă la garanția comercială, fără să aibă nici o legătură cu garanția piesei înlocuite. Solicitați ANPC să vă indice cadrul legal care îl disculpă pe vânzător în acordarea garanției de conformitate a piesei înlocuite.
Am întâlnit situații în care, la ambreiajele pentru cutiile manuale de viteze, garanția producătorului oferită de vânzător, era de 2 ani sau 5.000 km. Este posibil ca și ambreiajul pentru cutia de viteze automată să aibă aceeași garanție, dar acest lucru se vede în declarația de conformitate și garanție a produsului, pe care ANPC ar trebui să le ceară vânzătorului.
Cu alte cuvinte, orice contract care prevede o garanție comercială de orice fel și pe orice perioadă, nu poate limita sau exclude garanția de conformitate a unei piese înlocuite.
Succes și numai de bine!