avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 707 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... contract de munca si demisie
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

contract de munca si demisie

Buna ziua,
Lucrez ca operator date. La interviu am discutat conditiile si salariul pe care le-am acceptat. Pentru ca lucram la o alta firma au asteptat sa termin perioada contractuala de preaviz. In momentul semnarii contractului m-au informat ca o sa am contractual salariu minim pe economie, diferenta pana la suma discutata la interviu o sa o iau "la negru". Am acceptat pentru ca nu aveam ce sa mai fac, terminasem colaborarea cu firma anterioara, si nu imi permiteam sa stau fara un loc de munca. O alta surpriza am avut in noiembrie cand am primit act aditional pe 2 ore. "La negru" salariul si orele lucrate zilnic (in medie 10 ore) fiind neschimbate. Acum firma la care am lucrat anterior mi-au facut o oferta sa ma intorc.
In contractul actual de munca am perioada de preaaviz de 20 zile lucratoare. In aditionalul semnat in noiembrie sunt specificate schimbari salariale si nr numarului zilnic de ore. Sa inteleg ca perioada de preaviz ramane de 20 de zile?
Ce se poate intampla daca nu vreau sa stau in preaviz?
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 11:20, 18 Ianuarie 2017
Daca aveti vreo dovada ca ati fost platita "la negru" ati putea merge la intimidare cu sesizarea ITM-ului si sa cereti incheierea c.i.m. prin acordul partilor.

Sau puteti demisiona cu art. 81 alin.(8) codul muncii
"Salariatul poate demisiona fara preaviz daca angajatorul nu isi indeplineste obligatiile asumate prin contractul individual de munca."

De ex. daca nu ati primit fisa postului sau angajatorul nu si-a indeplinit alte obligatii.
Nu am dovada ca am fost platita la negru.