As dori sa aflu mai multe pareri despre dobandirea si dovedirea calitatii de membru al unei asociatii.
Subsemnatul sustin ca membrii unei asociatii trebuie sa fie nominalizati in actul constitutiv si statutul societatii iar o persoana care doreste sa dobandeasca aceasta calitate ulterior constituirii trebuie sa parcurga 2 etape. prima formularea unei cereri de adeziune si aprobarea acesteia potrivit statutului de catre adunarea generala sau consiliul director, (de la caz la caz conform atributiilor conferite de art. 6 pct. 3 lit c) din OG 26/2000 iar a doua a modificarii actelor societatii prin includerea noilor membrii si inregistrarea acestora la judecatorie. in acest sens modificarea membrilor unei asociatii este o modificare de statut si trebuie asigurata publicitatea pentru a deveni opozabila.
Astfel dovada calitatii de membru al asociatiei se face cu actul constitutiv si statutul modificat si inregistrat la Judecatorie. Nu stiu daca au existat litigii pe acest subiect. ????????/
Daca ati fost atent eu tocmai asta am vrut sa scot in evidenta diferenta intre ce "se poarta" (folosind chiar ghilimelele) si ceea ce ar trebui chiar sa se practice in acord cu dispozitiile legii (pe care de altfel le-am si indicat - de fapt le-am citat pentru ca le pusese @legalmgm mai sus).
Denumirea asociatiei este un element obligatoriu al AC a carui modificare atrage si modificarea AC. (nu incercati sa-mi puneti in carca mai mult decat am spus).
Acum trebuie sa ...ies pe usa (deci nu am timp sa va povestesc toate amanuntele) dar - in acord cu cele ce am scris mai sus - recent am cerut unei instante SA IA ACT (atat si nimic mai mult) de "schimbarile intervenite in compunerea organelor de conducere". N-am spus o vorba despre modificare Statutului. Si cererea s-a admis ca atare fara ca in Statut sa se miste vreo virgula.
La noi se schimba Secretarul General. Se face decizie sau proces verbal, in baza hotararii Cosiliului Director, in care se mentioneaza ca, conform unui articol din Statutul asociatiei se voteaza in unanimitate ca Dl. X sa fie secretar general, si ca toate celelalte prevederi din statut raman neschimbate. Aceasta hartie, hotarare decizie sau proces verbal, merge la Judecatorie pentru inregistrare? Adica prin acest lucru se schimba si Statutul? Intreb, pentru ca in statut se precizeaza cum si cine face numirile, dar nu ca si ca se schimba statutul...
Si acet secretar general va avea contract de mandat. Pt a avea drept de semnatura ii trebuie ceva gen "certificat constatator" de la Registrul asociatiilor si fundatiilor(precum la societatile comerciale) pentru a i se recunoaste specimenul de semnatura ?
Va mutumesc mult si sper sa primesc raspunsul dorit
Am si o intrebare legata de componenta consiliului director a unei asociatii...acesta poate avea in componenta cel mult o patrime persoane din afara asociatiei....in cazul persoanelor fizice care sunt asociati intr-o persoana juridica membra a asociatiei ce se intampla? sunt din afara asociatiei sau nu?
Asociatie
mihai09
vreau sa infiintez o asociatie
vom fii trei membrii fondatori.
componenta nominala a consiliului director va fii stabilita in actul constitutiv (cei trei ... (vezi toată discuția)