avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 514 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice PFA, II, AF - Persoana fizica ... Act aditional sau contract de inchiriere nou
Discuție deschisă în PFA, II, AF - Persoana fizica autorizată, Întreprindere individuală, Asociaţie familială

Act aditional sau contract de inchiriere nou

Buna ziua

Am inchiriat un spatiu pt cabinet in 2015, pe o perioada de 1 an. iunie 2015- iunie 2016. Proprietara a delegat o persoana care sa se ocupe de acest demers si de tot ceea ce presupune acest contract.
Contractul a fost intregistrat la ANAF si am primit exemplarul meu.

In 2016 mi-am schimbat denumirea cabinetului, cu un nr de inregistrare, dar cu pastrarea CIF- ului si la incheierea termenului de valabilitate al contractului - iunie 2016 - am anuntat delegatul de aceste modificari si de faptul ca va trebui sa incheiem un nou contract cu datele mele noi.

Contractul a fost modificat si eu am semnat contractul pe care el urma sa-l inregistreze la ANAF.
Am asteptat ca delegatul sa vina sa imi aduca exemplarul meu, dupa inregistrarea la ANAF, dar asta nu s-a intamplat.

In septembrie am solicitat contractul prin email, telefon, sms, dar delgatul a refuzat sa imi raspunda, iar la un moment dat a spus ca are niste probleme de sanatate si ca sa-l inteleg.
I-am cerut ca sa-l trimita prin cineva si intr-un final a spus ca va face asta a doua zi.
Asta nu s-a intamplat, a amanat cat a putut si am inteles ca este foarte posibil sa nu fi fost cu el la Administratia Financiara.

Am intrebat daca a inregistrat contractul si mi-a spus ca a facut asta in luna septembrie.
Vazand ca gaseste tot felul de motive pentru a nu-mi aduce contractul, am luat legatura cu proprietara care mi-a spus ca ea nu are noul contract si ac acesta se aflta la delegat.
Dupa telefoane repetate, sms-uri si emailuri, m-am dus personal la ANAF , facand cerere scrisa pentru a mi se oferi o copie a contractului.

Inspectorul a verificat in fata mea daca exista contractul nou inregistrat si mi-a spus ca apare doar contractul din 2015- 2016, deci contractul nou ( 2016- 2017) nu a fost inregistrat.

Intre timp, proprietara a mers la ANAF si mi-a comunicat intr-un mail ca intr- adevar, contractul nu a fost inregistrat si ca a renuntat la serviciile delegatului respectiv.

I-am spus ca eu trebuie sa-mi deduc toate cheltuielile facute cu cabinetul- chirie, intretinere, si celelalte utilitati. Mi-a spus ca va face un act aditional la contractul anterior si ca va rezolva situatia, urmand sa incheiem un nou contract din ianuarie 2017.

Este posibila inregistrarea acestui act aditional retroactiv? Din cate stiu eu, nu este posibil. Trebuie sa-mi deduc aceste cheltuieli genarate de cabinet.

Ce ar trebui specificat in acest act aditional si cum trebuie sa procedez eu in continuare?
Pe ce perioada se face acest Act Aditional?
Daca ea va face acest Act aditional pentru perioada iunie 2016- dec 2016 ( sau ian 2017), cum trebuie sa procedez, incepand cu ianuarie 2017? Se face al doilea Act Aditional sau incheiem un nou contract?

Va multumesc!
Ultima modificare: Luni, 30 Ianuarie 2017
laurasimona, utilizator
Cel mai recent răspuns: laurasimona , utilizator 13:35, 10 Februarie 2017
Proprietara imi spune ca pe ea n-o intereseaza ce litigii am avut eu cu delegatul ( pe care ea l-a numit) si inteleg ca intr-un fel ea nu se considera vinovata de aceasta situatie.
Din cate stiu eu, Mandatarul este reprezentantul legal al Proprietarului si de ceea ce face mandatarul este responsabil Proprietarul, in fata instantei, nu-i asa? Ca doar nu eu l-am numit pe delegatul respectiv, nu i- am dat eu mana libera sa faca tot ceea ce a facut...

Eu i-am cerut proprietarei sa se gandeasca cum pot sa-mi recuperez pierderile financiare ( in sensul de a nu ajunge in instanta, sa ne intelegem ca oameni responsabili si maturi) - m-am gandit ca poate imi reduce din chirie sau ceva de genul asta... si ea imi zice ca pe ea n-o intereseaza ce litigii am avut eu cu mandatarul ( delegatul ei)!!!

Ea este absolvita de orice responsabilitate in cadrul unui proces? Pentru ca nu ea a fost cea care nu a inregistrat contractul? Eu cred ca mandatarul nu a actionat de capu' lui si ca ei ii convine sa fie pusa in situatia comiterii unei ilegalitati de catre un individ anume ( fiindca, in fata instantei, ea a beneficiat de banii aia, eu am platit banii in contul ei), ea a incasat toti banii, fara sa plateasca impozitul la ANAF.

Deci ea e absolvita de responsabilitate?

Daca ar fi sa actionez in instanta pentru prejudiciile aduse, pe cine ar trebui sa actionez?
Practic, contractul initial este redactat intre Proprietar ( reprezentat de Mandatar ) si Chirias.



Ultima modificare: Vineri, 10 Februarie 2017
laurasimona, utilizator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Act aditional sau contract de inchiriere nou laurasimona laurasimona Buna ziua Am inchiriat un spatiu pt cabinet in 2015, pe o perioada de 1 an. iunie 2015- iunie 2016. Proprietara a delegat o persoana care sa se ocupe de ... (vezi toată discuția)
Neplata chirie integral si nerespectarea actului aditional semnat pe perioada pandemiei Collins Collins Buna ziua, As aprecia un raspuns la urmatoarea problema si eventual gasirea unui avocat cu care sa lucrez pt a o rezolva. Contrat inchiriere cu persoana ... (vezi toată discuția)
Act aditional la contract de inchiriere locuinta fsas fsas Cum întocmesc corect un Act adițional la contract de inchiriere locuintă? Sunt chiriaș din 15 .12.2011 cu contract de închiriere și act adițional, ... (vezi toată discuția)