avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 547 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Transportul comenzilor online neridicate sau refuzate
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Transportul comenzilor online neridicate sau refuzate

Buna ziua,
Sunt administratorul unui magazin online si ma confrunt cu comenzi neridicate sau refuzate la primire- fara nici un motiv-de cumparatori.
Va rog sa ma ajutati cu baza legala (daca exista) pentru recuperarea transportului de la clienti.
Va multumesc anticipat pentru raspunsurii!
Cel mai recent răspuns: Ares-3 , moderator 10:27, 3 Martie 2017
Mă gândesc că, din moment ce v-a fost creat un prejudiciu, ar avea incidență răspunderea civilă delictuală. Dar sumele sunt mici, iar acțiunile prin instanță v-ar costa mult mai mult. Totuși, când cumpărătorul completează formularul de comandă, nu trebuie să fie de acord cu niște termene și condiții? Poate că aici cei care fac comanda ar trebui să știe că în caz de neridicare a comenzii ar trebui să achite transportul oricum. Iar în acest sens, introducerea unei atare clauze contractuale ar putea salva situația.
Va multumesc foarte mult pentru raspuns, am mentionat acest lucru in termene și condiții dar oare cum am putea proceda pentru comenzile plasate telefonic? Macar un sfat...
Din pacate legea protejeaza cumparatorul dar daca acesta este de rea credinta cine protejeaza pe vanzator ?
Ați putea să înregistrați convorbirea, cu acordul interlocutorului, specificând că respectiva convorbire este înregistrată, și, în caz de necesitate, poate constitui dovada respectivei comenzi. Consultați-vă cu juriștii de la firma dvs. și vedeți și alți comercianți cu activitate asemănătoare cum procedează în astfel de cazuri.
Maria32 a scris:

Va rog sa ma ajutati cu baza legala (daca exista) pentru recuperarea transportului de la clienti.

Din pacate nu exista. OUG 34/2014 prevede la obligatiile clientilor doar plata returului, asta insemnand acceptarea produsului de la curier dar razgandirea ulterioara, caz in care cheama curierul si-l platesc ei:
Art. 14
Obligaţiile consumatorului în cazul retragerii
[...]
(2) Consumatorul suportă doar costurile directe legate de returnarea produselor, cu excepţia cazului în care profesionistul acceptă să suporte acele costuri sau în care profesionistul nu a informat consumatorul că aceste costuri trebuie suportate de consumator. ...

Spuneti ca ati introdus la Termeni si conditii ca o precizare conform careia in caz de neridicare a comenzii achita clientul transportul oricum... nu e o conditie legala, n-ar fi rau s-o eliminati. O reclamatie la ANPC in acest sens v-ar putea crea probleme.
Ultima modificare: Vineri, 3 Martie 2017
Ares-3, moderator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Cine plateste transportul in cazul retragerii din contract? Vladimir1_83 Vladimir1_83 Exemplu: S-a achizitionat o pereche de pantofi de la un magazin on-line. Clientul a platit curierului valoarea pantofilor + serviciile de curierat. In ... (vezi toată discuția)
Colet returnat, plata curier florinel888 florinel888 Acum cateva zile am comandat ceva pe internet care urma sa vin printr-o firma de curierat. Problema este ca eu am cumparat acel produs de aici si nu mai am ... (vezi toată discuția)
Comertul online saionara saionara am unele nelamuriri cu privire la garantia si returnarea produselor. ca si magazin online neplatitor de TVA, pot sa pun o taxa retur in cazul in care ... (vezi toată discuția)