avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 642 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Ce prevede legea referitor la termenul de pastrare a ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Ce prevede legea referitor la termenul de pastrare a arhivei asociatiei de proprietari - adica, daca si dupa cat timp se distrugem sau se pastreaza, si in ce conditii ?!

Buna seara!

1) Administratorul spune ca nu nu mai exista fond de rulment, desi eu stiu sigur ca nu am primit banii inapoi! Nu am lipsit de la sedinte, si nu tin minte sa se fi abordat vreodata acest subiect! Cand am intrebat, s-a ambalat si revoltat de la aceasta simpla intrebare pusa in sedinta, iar presedintele dadea din colt in colt, promitand in final ca il va pune pe admin sa caute sa vada care e situatia!
Rog frumos sa raspunda cine stie exact, a trecut prin asa ceva si eventual cum s-a solutionat!
2) La angajare, administratorul trebuie sa aiba un certificat de sanatate psihica, eliberat de un cabinet autorizat ?!
3) Depunerea unei garantii materiale banesti, de catre administrator, la angajare, este optionala sau obligatorie, si de cine depinde sa o aduca la indeplinire ?! Comitetul executiv si presedintele ?!

Addenda: Daca un tert proprietar - eram intamplator martor! - cere lamuriri despre cum s-au cheltuit anumite sume care intra lunar in contul asociatiei, din contract cu antene GSM!, fiind lezat prin inundarea apartamentului, prin neintretinerea corespunzatoare a acoperisului - desi existau suficienti bani! - si deteriorarea proprietatii, este normal ca presedintele, arogant, sa spuna ca ca "nu ii dam nici o explicatie!.. sa ceara in scris, si mai vedem, in 30 de zile ce ii spunem" ?!?...n
Eu am ramas foarte intrigat de aceasta faza, iar acum se coreleaza cu alte si alte aspecte care par ok deloc!.. Adica, nu tu transparenta, nu tu celeritate, nu tu intelegere omeneasca, dupa ce tot tu esti in culpa ?!..

Multumesc frumos!
Ultima modificare: Miercuri, 15 Martie 2017
Psihosex, utilizator
Cel mai recent răspuns: Psihosex , utilizator 00:31, 24 August 2017
Angajarea administratorului se face cu contract individual de munca. La angajare trebuie sa prezinte adeverinta de la medicul de familie ptr apt de munca iar angajatorul trebuie sa il trimita la medicina muncii unde printre diverse controale se verifica si daca are toate tiglele pe casa.

Garantia baneasca este obligatorie doar in conditiile in care AG hotaraste.
Dar administratorul poate refuza si atunci asociatia cauta un administrator care sa fie de acord cu depunerea unei garantii.

Art. 35
(1) (...) Administratorilor de imobile li se aplica in mod corespunzator prevederile art. 21 alin. (2) si ale art. 22.
Art. 21
(2) Cenzorul sau membrii comisiei de cenzori trebuie sa aiba cel putin studii medii si pot depune, daca adunarea generala a asociatiei de proprietari hotaraste astfel, intr-un cont bancar al asociatiei de proprietari, o garantie suficienta si indestulatoare, pe baza unui contract de garantie incheiat in acest sens. Cuantumul garantiei nu poate fi mai mic decat media anuala a totalului cheltuielilor lunare ale asociatiei.

In schimb administratorul poate incheia o asigurare de raspundere civila profesionala.
In lege se specifica ca si in cazul garantiei "pot", nu este obligatoriu!
Cine credeti ca o va plati? Proprietarii! Vreti sa va protejati interesele, atunci plati polita de asigurare. Administratorul nu este obligat sa isi plateasca singur polita.

Art. 38
Pentru protejarea intereselor proprietarilor si ale asociatiei de proprietari impotriva riscurilor aferente activitatii de administrare intr-un condominiu, administratorii de imobile, persoane fizice sau juridice, de drept public ori de drept privat, pot incheia polite de asigurare de raspundere civila profesionala. Asigurarea de raspundere civila profesionala nu acopera riscurile cu privire la frauda, inselaciune, deturnare de fonduri infaptuite cu buna-stiinta. Persoanele care nu au calitatea de administrator de imobile nu pot incheia polite de asigurare de raspundere civila profesionala.
Bine, pai si daca "Asigurarea de raspundere civila profesionala nu acopera riscurile cu privire la frauda, inselaciune, deturnare de fonduri infaptuite cu buna-stiinta" , atunci la ce sa o mai faca ?!
Ceva nu e in regula aici! Ori Legiuitorul, din graba si din lipsa de cazuistica comparativa nu a putut analiza in perspectiva optima toate acestea, ori si Asociatia nu este in masura sa isi ia toate masurile asiguratorii necesare si corespunzatoare!
Deci, care e solutia optima pana la urma ?!
Multumesc!
Ultima modificare: Joi, 24 August 2017
Psihosex, utilizator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Clauze nefavorabile contract asociatie de proprietari - firma de administrare George Staicu George Staicu Suntem o asociatie de proprietari recent infiintata. Am elaborat o cerere de oferta pe care am trimis-o la mai multe firme de administrare pt servicii de ... (vezi toată discuția)
Ce atributii are un administrator de bloc ? DragosDrs DragosDrs Buna seara. Va rog sa-mi spuneti si mie care sunt atributiile unui administrator de bloc. Daca se poate inclusiv cu articole de lege. Si de ce are ... (vezi toată discuția)
Garantie obligatorie? ContSters189595 ContSters189595 administratorul trebuie obligatoriu sa aiba o suma de bani depusa intr-un cont drept garantie? daca da , care este suma minima? (vezi toată discuția)