avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 609 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Societăţi comerciale Magazin online vs produse online
Discuție deschisă în Societăţi comerciale

Magazin online vs produse online

Buna ziua,
Sunt foarte nedumerit de cateva aspecte in legatura cu crearea unui magazin online.
1.O firma care vrea sa isi deschida un magazin online trebuie sa detina si codul CAEN pentru vanzari online atat timp cat nu accepta plata online si acepta plata prin ramburs?
Intreb acest lucru deoarece sunt multe firme care vand produse pe site-uri de anunturi si care nu au codul CAEN pentru vanzari online.
2.Inregistrarea la firmei la Autoritatea de supraveghere a datelor cu caracter personal este obligatorie?
Cel mai recent răspuns: Primoris SRL , Consilier juridic 11:18, 11 Mai 2017
La doi am gasit raspunsul.Un magazin online se poate incadra foarte usor in DECIZIA nr. 200 din 14 decembrie 2015 fara a mai fi nevoie sa se inregistreze la www.dataprotection.ro daca va avea in vedere ca informatiile pe care le cere clientului inregistrat sa fie folosite pentru transmiterii unor newsletteruri.
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Buna ziua,

Cred ca problema codului CAEN este ultima in ordinea importatei, iar adaugarea acestui cod in lista activitatilor desfasurate de firma chiar nu e greu de facut!

Daca acceptati o sugestie, eu va sfatuiesc sa va ganditi la ceea ce incadreaza site-ul d-voastra in categoria magazinelor online, pentru ca este vorba de felul in care consumatorul ia decizia de a cumpara, nu neaparat de felul in care face plata!

De exemplu, conform O.U. 34 din 2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate la distanta, consumatorul are dreptul de a se retrage din contract, fara a fi nevoit sa justifice decizia de retragere si fara a suporta alte costuri decat cele prevazute la art.13 alin.(3) si art.14 din O.U.G Nr.34/2014, in termen de 14 zile incepand din ziua in care intra in posesia fizica a produsului, cheltuielile de returnare fiind suportate de consumator!

Numai bine!
Ultima modificare: Joi, 11 Mai 2017
Primoris SRL, Consilier juridic

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Magazin online bijuterii markomarius1 markomarius1 Buna ziua, Pentru deschiderea unui magazin virtual (website) cu vanzare de bijuterii din aur cu pietre pretioase, care sunt criteriile din punct de vedere ... (vezi toată discuția)
Recuperare contravaloare bun returnat cristiano332001 cristiano332001 cum as putea sa-mi recuperez contravaloarea unui produs (filtru automat de cafea) achizitionat de la o firma de pe internet (CEL.RO) si returnat ulterior in ... (vezi toată discuția)
Comenzi telefonice conform oug34/2014 antreprenor123 antreprenor123 Buna ziua! Am o mare neclaritate si nu stiu cum sa gestionez aceasta situatie. Detin un mic magazin online si nu stiu cum sa gestionez situatia cu comenzile ... (vezi toată discuția)