avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 704 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Societăţi comerciale autorizatii
Discuție deschisă în Societăţi comerciale

autorizatii

cine imi poate spune de ce autorizatii am nevoie ptr deschiderea unui coafor
Cel mai recent răspuns: MIHAI GRIGORE , Avocat 21:54, 23 Septembrie 2009

Dupa ce, atat firma, cat si punctul/ punctele de lucru au fost inregistrate la ORC(cod CAEN 9302--Coafura si alte activitati de infrumusetare), urmeaza etapa de autorizare pentru functionare, care presupune efectuarea anumitor demersuri.
Pentru desfasurarea in legalitate a activitatii de intretinere corporala sunt necesare o serie de avize si autorizatii: ASP, DSV, Protectia Mediului, Protectia Muncii, PSI, precum si autorizatii personale ale angajatilor.

Primul pas pe care trebuie sa il intreprindeti in momentul deschiderii salonului este sa angajati personal calificat sau in cazul in care va decideti asupra unui PFA, aveti dumneavoastra nevoie de calificare.

Calificare coafor, cosmetician, frizer, manichiurist, pedichiurist, maseur de intretinere si relaxare, machior, tatuator, montator bijuterii pe corp, stilist protezist de unghii!

Cursurile de calificare in acest domeniu pot fi sustinute la Institutii acreditate in acest sens (de catre Consiliul National de Formare Profesionala a Adultilor), cu finalizare prin diploma de Cosmetician - CALIFICAREA FRIZER-COAFOR-MANICHIURIST-PEDICHIURIST--NIVEL 2
Cursul se refera la cunoasterea metodelor, mijloacelor, procedeelor aplicate in scopul intretinerii pielii, refacerii si corectarii inestetismelor aparute. Tehnicile speciale si aparatele folosite in acest scop se invata in acest curs de cosmetica aplicata.

Deasemenea, avand in vedere contactul angajatului si a ustensilelor folosite cu clientul, este reglementat ca obligatoriu un curs privind insusirea notiunilor fundamentale de igiena. Acest curs se poate sustine doar in scoli avizate de Ministerul Sanatatii si cel al Educatiei si Cercetarii. Diploma obtinuta este eliberata de Agentia de Sanatate publica, valabila 3 ani.

Angajatorul trebuie sa asigure angajatilor sai cursuri periodice de instruire, conform reglementarilor Ministerului Sanatatii Publice si Ministerului Educatiei, Cercetarii si Tineretului, astfel incat prin activitatile desfasurate de acestia sa nu fie afectata sanatatea lor si a clientilor.
Avizare si autorizare sanitara - prin parcurgerea procedurii de evaluare
Directia de sanatate publica judeteana sau a municipiului Bucureşti este organul abilitat de control si care va efectua evaluarea, la sediul social şi/sau sediile secundare ale comerciantilor, a conditiilor de desfaşurare a acestei activitati in capitala tarii noastre.
In cazul in care in sediul social sau sediile secundare nu se desfaşoara inca activitatile ce constituie obiectul de activitate al comerciantului, nu este necesara obtinerea autorizatiei sanitare de functionare - Nu este necesara in aceasta etapa.

In vederea obtinerii avizului sanitar, firma/ persona interesata va intocmi un dosar, care va contine o serie de documente:

--cerere
--plan general de amplasare a obiectivului (document cu imformatii speficice acestui gen de demers);
--planul de amenajare interioara
Dupa primirea avizului sanitar, se depune alt dosar la compartimetul de specialitate din cadrul Directiei de Sanatate Publica
Autorizare Protectia Muncii, Prevenire si Stingere Incendii, Protectia Mediului, Sanitar-veterinara

Conform legislatiei in vigoare, autorizarile din punct de vedere al normelor de protectia muncii, prevenirea si stingerea incendiilor, protectia mediului si sanitar veterinara se dau pe baza declaratiei pe proprie raspundere.
In ceea ce priveste Protectia Muncii, trebuie avute in vedere prevederile Legii Protectiei Muncii, Norme Specifice de Securitate in Munca, Norme Generale de Securitate in Munca, standarde de securitate si alte Ordine ale ministrului muncii şi solidaritatii sociale.
Responsabilul cu protectia muncii din cadrul societatii trebuie sa fie o persoana calificata in acest sens, sau se poate intocmi un contract de colaborare cu o societate care sa se ocupe de fise de protectia muncii, instructaje, echipamente de lucru si de protectie, etc.
Atentie! Simplul fapt ca aveti o persoana sau o societate acreditata care sa se ocupe de acest domeniu, nu il exonereaza de responsabilitatea pe administratorul firmei !
In mod normal, autorizarea functionarii comerciantilor din punct de vedere al prevenirii si stingerii incendiilor pentru activitatea de intretinere corporala este obligatorie doar la cererea expresa a solicitantilor care nu depun declaratia pe propria raspundere.
Avand in vedere faptul ca activitatea de de intretinere corporala nu are un impact semnificativ asupra mediului, nu este necesara autorizarea. Pentru aceasta activitate solicitantii vor prezenta doar declaratii pe propria raspundere; in acest caz nu se percep taxe
Autorizatia sanitar veterinara se emite de catre autoritatea sanitara veterinara in a carei raza teritoriala se afla sediul social si/sau sediile secundare unde comerciantul detine obiective in care se desfasoara activitati supuse autorizarii sanitare veterinare.
Pentru activitatea despre care discutam, in vederea obtinerii autorizatiei solicitantii vor depune numai o declaratie pe propria raspundere ca indeplinesc conditiile de functionare prevazute de lege. Autorizarea functionarii comerciantilor din punct de vedere sanitar veterinar este obligatorie şi la cererea expresa a solicitantilor care nu depun declaratia pe propria raspundere.
Alte reglementari utile
Cerintele minime pentru spatiul destinat activitatii-criteriile pe care trebuie sa le indeplineasca acesta:
1.Spatiul trebuie sa detina incinte separate pentru: - accesul/inregistrare/asteptare clienti; - desfasurare proceduri; - pastrarea echipamentului, instrumentarului si a articolelor curate; - depozitare echipament si material utilizat pentru curatenie
2.Spatiul sa detina un numarul optim de dotari sanitare - se va stabili conform normelor de proiectare, in functie de numarul de operatori si clienti ai unitatii.
3. La amenajarea cabinetului este obligatoriu sa se ia masuri de protectie a locatiei impotriva insectelor si rozatoarelor, etc.
Observatii
Masurile care pot fi luate de organele de control care va viziteaza punctual de lucru pornesc de la stabilirea de termene de remediere pentru deficientele constatate, continua cu masuri contraventionale si pot ajunge pana la suspendarea activitatii, suspendarea/retragerea autorizatiilor, retragerea substantelor neconforme, etc…

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Avize cabinet cosmetic viorel192 viorel192 Nu am inleles din raspunsurile la acest subiect daca in afara de avizul DSP,mai trebuie si de la PSI si Mediu. Va multumesc anticipat ! (vezi toată discuția)
Autorizare activitati patriciageorgescu patriciageorgescu Buna ziua, Imi poate spune cineva ce pasi trebuie sa urmez pentru a autoriza o cantina - codul CAEN 5629 si servicii de cazare pentru muncitori sezonieri ( ... (vezi toată discuția)
Avize sanepid, mediu, etc. radu_john radu_john cand deschid o II si are care activitate comert cu produse alimentare trebuie sa obtin avize de la MEDIU,SANEPID etc...sau dau o declaratie pe proprie ... (vezi toată discuția)