avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 706 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Cafeneaua economiştilor Utilizare factura proforma
Discuție deschisă în Cafeneaua economiştilor

Utilizare factura proforma

Buna ziua
mentionez din start ca nu am studii economice.
Lucrez ca bugetar si in calitate de director de proiect din fonduri extrabugetare dresc sa achizitionez pe proiect anumite echipamente. Ma lovesc de urmatoarea problema. Agentii economici nu doresc (afirma ca nu pot) sa emita factura fiscala de la inceput ci doar proforma urmand ca dupa efectuarea platii sa emita FF. Pe de alta parte eu nu pot sa inregistrez in contabilitate o proforma ci doar o factura fiscala ca sa pot face plata prin OP. Unde este greseala si cum se poate rezolva?
Multumesc
Cel mai recent răspuns: Alexandru Georgescu , Contabil 14:44, 27 Octombrie 2017
In practica, factura pro forma reprezinta o copie a facturii fiscale, transmisa in avans. Ea contine aceleasi elemente ca factura fiscala. Nu este document justificativ in intelesul legii pentru niciuna din parti ci are potential informativ Dacă cel care a primit o factură „pro forma” se hotărăşte să achiziţioneze produsele oferite printr-o factură “pro forma” primită, el va putea plăti o asemenea factură cu condiţia: livrării bunurilor şi/sau a prestării serviciilor înscrise în aceasta, şi
a emiterii unei facturi fiscale/comerciale, acestea fiind adevărata factură admisă de lege în baza căreia se poate cere/efectua plata mărfurilor livrate şi/sau a serviciilor prestate.
Ca o alternativa legala, pentru deblocrea situatiei, solicitati numai factura fiscala cu mentiunea "avans", in baza careia puteti face plata anticipata.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Curs valutar la factura proforma iuliaiulia01 iuliaiulia01 Daca emit o proforma, la cursul din ziua emiterii si clientul imi plateste peste 3 zile, eu cand ii facturez factura fiscala, pastrez cursul de pe proforma sau ... (vezi toată discuția)