avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 151 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Presedinte nou asociatie proprietari - probleme dupa ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Presedinte nou asociatie proprietari - probleme dupa decesul adminstratorului

Buna ziua,
in urma decesului administratorului/casier al asociatiei de proprietari din care fac parte au aparut urmatoarele situatii:
- s-a constatat ca nu au fost platite facturile la furnizori,
- lipsesc fondurile de rulment si reparatii
- vechiul presedinte spune "nu stiu nimic" si-a dat demisia si acum incercam sa facem "lumina" . La nivel de asociatie am ales alt comitet care a decis impreuna cu ceilalti membrii sa angajam o firma care sa faca aceste servicii .
INTREBARI:
-ce acte tb sa ne predea vechiul presedinte ? ne asteptam ca acel "nu stiu nimic" sa devina "nu mai am nimic" pentru ca a venit la sedinta cand a spus ca si-a depus demisia cu o punga in care spunea ca sunt toate actele asociatiei si sa le luam. L-am refuzat spunandu-i ca actele vor fi luate doar cu un Proces Verbal insa nu stim cum sa procedam LEGAL( ce TREBUIE sa predea, nu ce VREA dumnealui sa predea!? )
- noul presedinte ales poate sa functioneze faca a avea Cartea de imobil si celelate mijloace pentru a reprezenta Asociatia?
Firma care va fi cel mai probabil aleasa este cea care s-a angajat sa faca si un audit ptr ultimii ani ai activitatii asociatiei. Poate in acel moment ca noului presedinte sa i se "impute" ceva din nenumaratele nereguli constatate? (in ideea in care vechiul presedinte va spune ca el a predat totul in ordine???!!!
Cu multumiri anticipate
Cel mai recent răspuns: ynocentta , utilizator 09:28, 19 Iunie 2017
amvirdan a scris:

afirmatia "lipseste fondul de rulment" arata o necunoastere a domeniului.
Fondul de rulment exista in evidentele contabile.

am incercat si reusit sa strangem soldurile de la furnizori, sa luam un extras de cont de la banca unde era deschis contul asociatiei.
Concluzia dpdv contabil pe ceea ce am gasit facturi neachitate la furnizori in valoare de aprox 6000 ron, in contul banci 800 ron, nimic din incasarile din ultimele doua saptamani, 0 fond rulment, 0 fond reparatii.

Ati evidentiat o anume situatie financiara a asociatiei de proprietari,al carui administrator a decedat
Dar cenzorul ce opinie are fata de situatia financiara a asociatiei,fata de debitele acumulate catre furnizori,despre neidentificarea c/v fond rulment si de reparatii?
Unde sunt chitantierele in care au fost emise chitantele justificative pentru incasarile din ultimile 2 saptamani?
Care este situatia registrelor asociatiei de proprietari ?
Afirmati
sunt documente dar nu stim mai exact ce este si cum.

Pentru elucidarea situatiei,sortati cronologic toate documentele ,implicati cenzorul/comisia de cenzori
Refacerea documentelor implica un efort apreciabil,dar este obligatoriu pentru a identifica situatia de fapt ,eventual a identifica vinovatii
Daca afirmati ca au fost realizate incasari in ultimile 2 saptamani,care a fost parcursul respectivelor sume?
Chitantierele cu exemplarul 2 al chitantelor justificative in baza carora au fost percepute cotele individuale de intretinere ar trebui sa existe la sediul asociatiei ,au disparut si banii si chitantierele ?
Cenzorul spune ca nu stie nimic.
Am gasit chitantierul cu exemplarul 2 dar suma de bani nu.
registrul este neincheiat din aprilie 2017.
am sortat documentele gasite in asociatie insa se pare ca lipsa colaborarii cu familia va face acest caz foarte anevois, dansii sustin ca in casa nu mai este nimic ce ar apartine asociatiei.
sunt de acord cu dvs ca va fi greu dar nu cred ca avem alta solutie care sa ne duca la rezultate dovedite prin documente.
In situatia precizata registrul este neincheiat din aprilie 2017.responsabilitatea nu revine familei ex administratorului ci mai degraba cenzorului ,comitetului executiv si presedintelui de asociatie care din aprilie trebuiau sa verifice registrele asociatiei,care au mai intocmit si semnat liste lunare de intretinere
Trebuie verificat de cand lipsesc fondurile de rulment si de reparatii,de cand nu au mai fost achitate facturi catre furnizorii de servicii
Analizati varianta unei expertize financiar contabile externe
Avand in vedere debitul fata de furnizorii de servicii,analizati oportunitatea negocierii cu acestia in vederea esalonarii stingerii debitelor
In astfel de cazuri,de regula,proprietarii vor fi obligati sa reconstituie fondurile a caror sume nu se mai regasesc faptic in gestiunea asociatiei
Pe langa ex administrator,responsabili pentru situatia documentelor asociatiei,pentru debitele acumulate catre furnizori sunt presedintele,comitetul executiv,cenzorul

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Deces administrator, lipsa bani din fondul de rulment alexandru2012 alexandru2012 buna ziua, problema este urmatoare: in urma cu 6 luni s-a schimbat administratorul de la bloc, el a iesit ca lipsesc niste bani din fodul de rulment al ... (vezi toată discuția)
Schimbarea administratorului la asociatia de locatari gabipotcovaru gabipotcovaru Buna ziua, Sunt presedinte la o asociatie de locatari. Administratorul acestei asociatii renunta de bunavoie la calitatea sa. In locul lui a fost numit ... (vezi toată discuția)
Am nevoie de sfaturi, va rog! amiali amiali buna ziua! Sunt intr-o mare dilema: In urma cu cateva luni mi-sa propus sa fiu administrator de bloc, intru-cat actualul administrator ocupa aceata functie ... (vezi toată discuția)