avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 157 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Calcul ore suplimentare
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Calcul ore suplimentare

Buna ziua.
Lucrez ca receptionera la un hotel.
Am contract de munca pe 8 ore/zi, 40 ore /saptamana, dispuse inegal. In luna iunie am lucrat 18 ture a 12 ore, in total 216 ore. Conform contractului trebuia sa lucrez doar 160 nu? Restul de 56 de ore trebuie pontate ca ore suplimentare?
Se mai specifica in contract ca salariul reprezinta efectuarea a 15 ture lucrate.
Ultima modificare: Joi, 6 Iulie 2017
Ela87, utilizator
Cel mai recent răspuns: luminita29 , utilizator 13:37, 6 Iulie 2017
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Din punctual meu de vedere sunt ore suplimentare.
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Intr-adevar, sunt ore suplimentare care trebuie compensate cu ore libere platite in maxim 60 de zile de la efectuare, iar in caz contrar platite cu un spor de cel putin 75% la salariul de baza.
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Clar sunt ore suplimentare. Conform art 122 alin. (1) din Codul muncii, munca suplimentara se compenseaza prin ore libere platite in urmatoarele 60 de zile calendaristice dupa efectuarea acesteia iar conform art. 123 alin. (1) daca compensarea in acest termen nu este posibila, in luna urmatoare, munca suplimentara va fi platita salariatului prin adaugarea unui spor la salariu corespunzator duratei acesteia.Potrivit art. 123 alin. (2) sporul pentru munca suplimentara, acordat in aceste conditii, se stabileste prin negociere, in cadrul contractului colectiv de munca sau, dupa caz, al contractului individual de munca, si nu poate fi mai mic de 75% din salariul de baza.
Munca in baza unui CIM cu program de lucru inegal este reglementata in dispozitiile art. 113 si 116 din Codul muncii, republicat.