avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 574 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Învăţământ - probleme ... Admitere a doua facultate bugetata
Discuție deschisă în Învăţământ - probleme juridice conexe

Admitere a doua facultate bugetata

Buna ziua!As dori sa dau admitere la Academia de Politie ,,A.I. Cuza,, ,dar in prezent sunt student la Facultatea de Medicina in anul 3, la buget!
Pot sa urmez cursurile Academiei de Politie la buget sau trebuie sa platesc scolarizarea de 3 ani de la Medicina? Multumesc!
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 07:51, 19 August 2017
Legal, a doua facultate se plateste, daca e la buget, dar cum stiu ca la A.I.Cuza, nu e cu plata, s-ar putea sa urmati Medicina cu plata. Daca renuntati la Medicina, stiu ca trebuie sa platiti acei ani in care statul a suportat cheltuielile cu scolarizarea dumneavoastra. Depinde ce clauze are contractul pe care l-ati incheiat cu Facultatea de Medicina.
Legea nr.1/2011 a educaţiei naţionale
art.142

...
(6) O persoană poate beneficia de finanţare de la buget pentru un singur program de licenţă, pentru un singur program de master şi pentru un singur program de doctorat.

(6^1) Persoana care a beneficiat gratuit de şcolarizare în cadrul unui program de studii universitare finanţate de la bugetul de stat are, în condiţiile legii, dreptul de a urma un alt program de studii universitare în cadrul aceluiaşi ciclu de studii universitare:
a) în regim cu taxă, dacă instituţia de învăţământ superior de stat organizează programul şi în acest mod;
b) în regim gratuit, cu finanţare de la bugetul de stat, în condiţiile în care persoana achită contravaloarea serviciilor de şcolarizare de care a beneficiat anterior cu finanţare de la bugetul de stat, integral sau parţial, în cazurile în care programul de studii la care a fost admis este organizat doar cu finanţare integrală de la buget.