avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1054 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... gestiune comuna
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

gestiune comuna

Pe data de 23 iunie m-am angajat ca vanzatoare la o societate comerciala din domeniul morarit-panificatie,care detine si 14 magazine in oras.Am semnat un contract de garantie si in prima zi de lucru am semnat un acord de gestiune colectiva.La momentul inceperii lucrului nu s-a facut nici un inventar,ca de altfel nici la sosirea altor angajati.Mentionez ca la aceasta firma se practica schimbul de personal intre magazine,fara a se face inventar la sosirea si respectiv la plecarea angajatului din magazinul respectiv.Se face un inventar o data la trei luni,si indiferent cate persoane au lucrat in acest timp in respectivul magazin,raspund doar persoanele ce lucrau la momentul inventarului in magazin.In septembrie s-a facut inventar si s-a descoperit o lipsa de 2400 ron.De la ultimul inventar facut(6 iunie),mai sunt 2 persoane in magazin,care au participat la acel inventar si au semnat pentru el.Restul personalului este nou,iar unele persoane care au lucrat in acest interval nici nu mai lucreaza la firma.Ce se intampla in acest caz?Cum raspunde fiecare si in ce masura pentru prejudiciul creat?Pe mine cum ma afecteaza acest lucru,tinand cont ca nu s-a facut nici un inventar cand m-am angajat,poate lipsa in gestiune sa fie dinainte de venirea mea.Chiar daca nu e o suma mare(in acest moment suntem 5 angajati in magazin,si suma se imparte la 5)nu sunt dispusa sa platesc pentru ce a facut altul.Deasemenea am fost amenintate ca ni se v-a desface contractul de munca pe motive disciplinare.Pe ce baza pot face ei acest lucru,stiind ca prin acest magazin s-au perindat mai multe persoane,fara a se face vreun inventar?
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 18:06, 17 Decembrie 2012
5% pe luna? Cum am calculat eu, ar fi vreo 65 lei in plus...?
Dati detalii cat mai exacte despre problema cu care va confruntati ...
Salariul de bază deţinut anterior se majorează cu 2 clase de salarizare(2x2,5%) pt. perioada cat indeplniti functia de a.m.cu gestiune.Daca salariul dvs.de baza este 1300lei,atunci 1300x5%=65lei.Deci aplicati cresterea de 5% la salariul de baza avut anterior.
Multumesc foarte mult !
Am trimis o recomandata la ITM ( ca sa nu merg direct in justitie) si iata ce mi-au raspuns:
" Referitor la incredintarea gestiunii [...], aceasta s-a realizat in urma semnarii contractului de garantie in numerar nr.[...]. Dispozitiile art. 6, alin. 4 din Legea 285/2010 prevad acordarea unei clase de salarizare succesive pentru functia respectiva numai personalului care in cursul anului 2011 desfasoara activitati noi. Conform art. 4 din Legea 285/2010, in anul 2011 nu se aplica valoarea de referinta si coeficientii de ierarhizare corespunzatori claselor de salarizare prevazuti in anexele la Legea-cadru privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice. Aceleasi prevederi legale sunt in vigoare si pentru anul 2012, cf dispozitiilor art. 4 din Legea 283/2011".
Art. 6, alin. 4 :
(4) Personalul care, in cursul anului 2011, desfasoara activitati noi care presupun, potrivit legii-cadru, acordarea unor clase de salarizare succesive celei detinute pentru functia respectiva beneficiaza de o majorare a salariului de baza, respectiv a soldei/salariului de functie, corespunzator numarului de clase de salarizare suplimentare multiplicat cu procentul stabilit la art. 10 alin. (5) din legea-cadru.
Art. 4 :
(1) Valoarea de referinta este de 600 lei.
(2) In anul 2011 nu se aplica valoarea de referinta si coeficientii de ierarhizare corespunzatori claselor de salarizare prevazuti in anexele la Legea-cadru privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice, denumita in continuare lege-cadru.
(3) Personalul platit din fonduri publice se reincadreaza, incepand cu 1 ianuarie 2011, pe clase de salarizare, pe noile functii, gradatii si grade prevazute de legea-cadru, in raport cu functia, vechimea, gradul si treapta avute de persoana reincadrata la 31 decembrie 2010.

Au sau nu dreptate? Ca eu nu mai inteleg nimic. Tot ce stiu e ca am avut o sarcina in plus pentru care nu am fost remunerata, desi, dupa umila mea parere, ar fi trebuit.

Alte discuții în legătură

Cfp Mirela28 Mirela28 Pentru o persoana care are spor cfp incepand din februarie 2012, tot 25%? (vezi toată discuția)
Calcul spor vechime meri402003@yahoo.com meri402003@yahoo.com cum se calculeaza sporul de vechime pentru un salariat la care i se modifica transa de vechime dupa noua lege in anul 2001 (vezi toată discuția)
Spor de vechime bogdan77m bogdan77m Sunt functionar public si as vrea sa stiu care sunt prevederile legale pentru aplicarea sporului de vechime. Avand in vedere ca trec la gradatia 2, cum se ... (vezi toată discuția)